  • 11. Data: 2005-09-07 10:41:15
    Temat: Re: Prywatne nagranie i emisja w TV...
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:dfmess$2qu8$2@news.ats.pl...

    > Właśnie w tym rzecz, że nie było żadnych biletów, koncert był darmowy, a
    > nigdzie nie było także tabliczek bądz informacji o zakazie
    filmowania/robienia zdjęć.

    To nie ma znaczenia.

  • 12. Data: 2005-09-07 10:43:54
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Czy w takim razie prawo zabrania filmowania imprez masowych? Organizator
    nic takiego nie zastrzegł.

    Nie zabrania nagrywania, ale zabrania _publikowania_ bez zgody wlasciciela
    praw autorskich, a wlascielem ich jest zespol lub organizator.

  • 13. Data: 2005-09-07 10:50:49
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał:

    > Czy w takim razie prawo zabrania filmowania imprez masowych?

    Ostateczny głos należy do organizatora, który może zabronić uwieczniania
    obrazu i dźwięku. MOŻE, lecz nie musi.
    Druga sprawa to taka, czy jeśli nie było zakazu filmowania to nakręcony
    film można udostępniać publicznie. Być może nie.

    > Organizator nic takiego nie zastrzegł.

    No powiedzmy, że wolno było nagrywać, ale nie wiadomo, co z upublicznianiem
    nagrań.
    To samo dotyczy stacji tv emitującej Twój materiał. Na pewno złamali prawo,
    lecz na Twoją szkodę, nie organizatora imprezy.
    Z rok temu była sprawa przeciwko biuru podróży, które zdjęcie klienta z
    wycieczki umieściło na okładce katalogu. Klient wygrał, biuro musiało
    płacić.

    www.google.pl i fraza 'prawo autorskie'.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Majątek należy prywatyzować poprzez powszechne uwłaszczenie,

  • 14. Data: 2005-09-07 11:05:53
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Nie można, gdyż stoi to w sprzeczności z prawami autorskimi do utworów
    > prezentowanych na scenie.

    Czyli wychodzi na to, że organizator może mnie pozwać do sądu za
    opublikowanie fragmentu koncertu w internecie, ale ja mogę pozwać tv za
    wyemitowanie tego nagrania? Dobrze rozumiem?

  • 15. Data: 2005-09-07 11:06:05
    Od: scream <n...@p...pl>

    Ryszard Rączkowski napisał(a):
    > Ostateczny głos należy do organizatora, który może zabronić uwieczniania
    > obrazu i dźwięku. MOŻE, lecz nie musi.

    Organizator ani nikt inny nie ma prawa zabronić Ci filmowania/robienia
    fotek temu co widzą Twoje oczy :)

    best regards,
    scream (at)w.pl
    (C) Któryś Z Poetów Epoki Romantyzmu

  • 16. Data: 2005-09-07 11:09:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dfmflm$2qu8$3@news.ats.pl>, gollum wrote:

    > Czy w takim razie prawo zabrania filmowania imprez masowych? Organizator

    Filmować możesz. Nie możesz publikować/rozpowszechniać.

    > nic takiego nie zastrzegł. Proszę o wskazanie na konkretny
    > artykuł/paragraf w prawie.

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19940240083
    Art. 17. Odpowiedzialność karna art. 116.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2005-09-07 11:13:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <431ec5b2$1@news.home.net.pl>, Ryszard Rączkowski wrote:
    > Ostateczny głos należy do organizatora, który może zabronić uwieczniania
    > obrazu i dźwięku. MOŻE, lecz nie musi.

    Nie bardzo może.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2005-09-07 11:45:36
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > Z rok temu była sprawa przeciwko biuru podróży, które zdjęcie klienta z
    > wycieczki umieściło na okładce katalogu. Klient wygrał, biuro musiało

    W takim razie mam jeszcze pytanie odnośnie tej kwestii. Jeśli materiał
    jest ogólnie dostępny w internecie (pomijając legalność takiego
    działania), oznacza to, że jest on "niczyj" i można go (w rozumieniu
    prawa autorskiego) wykorzystywać w audycji telewizyjnej?

  • 19. Data: 2005-09-07 12:22:07
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]

    jest ogólnie dostępny w internecie (pomijając legalność takiego
    działania), oznacza to, że jest on "niczyj"

    a skad zalozenie ze on jest "niczyj" ?

    P.

  • 20. Data: 2005-09-07 12:25:38
    Od: scream <n...@p...pl>

    gollum napisał(a):
> [...]
    > działania), oznacza to, że jest on "niczyj" i można go (w rozumieniu
    > prawa autorskiego) wykorzystywać w audycji telewizyjnej?

    Nie.