  • 1. Data: 2009-05-24 18:12:09
    Temat: Prowizja dla salonu za sprzedanie motoroweru na własną ręke
    Od: Tonik <a...@w...pl>

    23-10-2007 kupiłem nowy motorower Yamaha TZR 50 w salonie Yamaha ,,Moto
    Line" Olsztyn ul. Wańkowicza 2B, tel.: 89 542 76 48, godziny otwarcia
    salonu: poniedziałek - piątek: 9-17 sobota: 9-13. Dorzucam. 25-06-2008
    wstawiłem tenże motorower do tego samego salonu, sprzedawca młody
    mężczyzna powiedział że jest kupiony u nich i nie będzie pobierał opłat
    za garażowanie ani jeżeli sprzedam go wcześniej na własną rękę nie
    weźmie ode mnie z tego tytułu prowizji(nie spisywaliśmy umowy
    pisemnej)(pytałem w innych salonach Yamaha też nie pobierają opłat
    jeżeli motor jest kupiony u nich).07-05-2009 wystawiłem motorower na
    Allegro podając w opisie aukcji adres salonu Yamaha gdzie można go
    zobaczyć, 14-05-2009 sprzedałem ten motorower na Allegro za 5755zł,
    18-05-2009 chciałem odebrać go z salonu Yamaha, zamiast właściciela była
    jego mama która jest teraz szefową powiedziała mi że chce ode mnie
    prowizje w wysokości 10% od ceny za jaką sprzedałem na Allegro tłumacząc
    to tym że do salonu przychodzili ludzie w celu obejrzenia motoroweru i
    że nie miałem prawa podawać adresu salonu.Czy to jest zabór mienia. Co
    mogę zrobić żeby odzyskać motorower bez płacenia prowizji dla salonu,
    gdzie się udać.
    Dziękuje.

  • 2. Data: 2009-05-24 18:26:55
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tonik pisze:
    > Co
    > mogę zrobić żeby odzyskać motorower bez płacenia prowizji dla salonu,
    > gdzie się udać.

    Idz na policje i powiedz, ze przettrzymuja Twoja wlasnosc i nie chca jej
    wydac. Jesli chca cie obarczyc kosztami jakiegos magazynowania, to nie
    maja prawa brac w zastaw Twojego sprzetu i tyle. Moga dochodzic potem
    tego na drodze cywilnej, ale nie w taki sposob.

    Jacek Kustra

  • 3. Data: 2009-05-24 19:02:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tonik" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem salon nie ma racji. W mojej ocenie ustnie zawarliście pomiędzy
    sobą umowę o sprzedaż komisową. Przy czym komis wyraził zgodę na ewentualną
    sprzedaż poza nim. W konsekwencji tego nie może się domagać opłaty za
    przechowywanie. By móc się jej domagać musiałoby to wynikać z umowy. Od
    praktycznej strony należy zażądać wydania Twojego motocykla przez salon, a
    po odmowie telefonicznie wezwać na miejsce Policję, wskazać sprawcę, który
    przywłaszczył sobie powierzony mu przez Ciebie motorower. Liczę przede
    wszystkim na to, że już na etapie wzywania Policji sprawca się przełamie i
    motorower wyda.

  • 4. Data: 2009-05-24 19:08:02
    Od: Tonik <a...@w...pl>

    castrol pisze:

> [...]
    > maja prawa brac w zastaw Twojego sprzetu i tyle. Moga dochodzic potem
    > tego na drodze cywilnej, ale nie w taki sposob.

    Byłem na policji od razu i powiedzieli że to nie dla nich tylko sprawa
    cywilna.
    1. Mam iść do sądu cywilnego czy do prokuratury?
    2. Składa się zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa?
    3. Czy to jest zabór czy przywłaszczenie mienia?
    4. Mieszkam w innej miejscowości tym samym województwie co salon, gdzie
    założyć sprawę? w sądzie rejonowym w swojej miejscowości czy sądzie
    okręgowym w mieście w którym jest salon?

  • 5. Data: 2009-05-24 19:23:00
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 24 Maj, 21:08, Tonik <a...@w...pl> wrote:

    > Byłem na policji od razu i powiedzieli że to nie dla nich tylko sprawa
    > cywilna.

    Nie idz tylko zadzown i wezwij patrol. I w obecnosci patrolu zazadaj
    wydania rzeczy. Policja ma obowiazek pomoc ci w odzyskaniu twojej
    rzeczy.

  • 6. Data: 2009-05-24 19:38:04
    Od: Tonik <a...@w...pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Nie idz tylko zadzown i wezwij patrol. I w obecnosci patrolu zazadaj
    > wydania rzeczy. Policja ma obowiazek pomoc ci w odzyskaniu twojej
    > rzeczy.
    Co mam mówić wzywając patrol, w jakiej sprawie go wezwać?(jak byłem na
    policji osobiście to nie chcieli się ruszyć)

  • 7. Data: 2009-05-24 19:58:41
    Od: "Dziadek Mroz" <D...@w...pl>

    > Moim zdaniem salon nie ma racji. W mojej ocenie ustnie zawarliście
    > pomiędzy

    Pomijając wszystkie inne działania napisz skrgę do Y Polska.
    Wbrew pozorom takie kwity robią dealerom często kłopoty
    DM

  • 8. Data: 2009-05-24 20:04:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Tonik wrote:

    > Co mam mówić wzywając patrol, w jakiej sprawie go wezwać?(jak byłem na
    > policji osobiście to nie chcieli się ruszyć)

    pisemne zgłoszenie przestępstwa?

    M.

  • 9. Data: 2009-05-24 20:15:42
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tonik pisze:

    > Co mam mówić wzywając patrol, w jakiej sprawie go wezwać?(jak byłem na
    > policji osobiście to nie chcieli się ruszyć)

    Powiedz, ze taka i taka osoba przywlaszczyla sobie Twoj motor i nie chce
    Ci go oddac. To salon ma wobec Ciebie wyimaginowane roszczenie cywilne,
    a nie Ty wobec salonu.

    Jacek Kustra

  • 10. Data: 2009-05-30 19:52:58
    Od: Tonik <a...@w...pl>

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Poszedłem do salonu i powiedziałem że chcę motorower bez żadnych opłat,
    nie zgodziła się, wtedy powiedziałem że pójdę z tym do sądu,
    odpowiedziała żebym szedł a na drugi dzień zadzwoniła do mnie żebym
    odebrał motorower i że nic ode mnie nie chce.