eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProszę o pomoc prawnikaProszę o pomoc prawnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed.neos
    trada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Wojtek" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Proszę o pomoc prawnika
    Date: Mon, 3 Mar 2008 19:16:13 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <fqhflc$kj3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: bmp129.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1204568556 21091 83.28.235.129 (3 Mar 2008
    18:22:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 3 Mar 2008 18:22:36 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:520436
    [ ukryj nagłówki ]

    Przepraszam, że napiszę trochę ogólnie, ale chyba będzie to zrozumiałe.
    Moja (mała) firma posiada przedstawicielstwo zachodniej (europejskiej)
    fabryki dużych i drogich urzadzeń dla przemysłu spożywczego. Niedawno
    sprzedałem jedno z tych urzadzeń polskiej firmie (wartość kilkadziesiąt
    tysięcy złotych). Niestety okazało się, że to urządzenie jest uszkodzone.
    Więc klient zapłacił mi tylko małą cześć kwoty na jaką opiewała umowa.
    Oczywiście w pełni rozumiałem swojego klienta, bo trudno płacić za coś co
    nie działa. Fabryka przyznała, że wie co może być przyczyną złego
    funcjonowania, bo już sie takie rzeczy zdażały i szybko wyślą potrzebne
    części do naprawy. To szybko trwało kilka miesięcy. W tym czasie klient
    powiedział mi ze sobie liczy straty za przestój a potem poda mnie do sądu o
    straty. Oczywiscie poinformowałem o tym fabrykę. Niedawno dowiedziałem się
    (zupełnie pokątnie) że nowe części są już u klienta i montuje je
    konkurencyjna firma, a ja do dnia dzisiejszego (od kilku miesiecy) nie mam
    żadnej wiadomości od fabryki, że urzadzenia zostały wysłane. Kiedy
    zadzwoniłem do klienta potwierdził mi, ze części juz są i montuje je firma
    konkurencyjna, i w związku z tym resztę pieniędzy on zapłaci tej firmie.
    Zaznaczam, że ja producentowi przed dostawą zapłaciłem całą kwotę za
    urzadzenie a teraz nie mam urządzenia ani pieniędzy. Jakie wyjście z tej
    sytuacji widzicie? Ja wcześniej już wystawiłem klientowi na to urzadzenie
    gwarancję, w której jest punkt, że gwarancja traci moc z chwilą gdy do
    urządzenia będzie wzywany nie uprawniony przeze mnie serwis. Straciłem
    pieniądze i odsetki jakie bym uzyskał, gdyby klient mi zaplacił całość kilka
    miesięcy temu. Lub gdyby fabryka wysłała czybko części i nie wysyłała ich
    razem z firmą konkurencyjną. Jak dalej popchnąć tę sprawę?

    Wojtek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1