  • 1. Data: 2002-09-21 19:19:35
    Temat: Prosze o interpretacje zamieszczonego tekstu.
    Od: Pahonophelia <h...@a...com>

    Artykul jakis tam..

    1. W?aœciciel lub u?ytkownik wieczysty nieruchomoœci jest obowi?zany
    umo?liwiae operatorom publicznym instalowanie na nieruchomoœci urz?dze?
    telekomunikacyjnych, przeprowadzanie linii kablowych pod, na albo nad
    nieruchomoœci? oraz umieszczanie tabliczek informacyjnych o
    urz?dzeniach, a tak?e ich eksploatacj? i konserwacj?, je?eli nie
    uniemo?liwia to racjonalnego korzystania z nieruchomoœci.

    2. Korzystanie z nieruchomoœci w zakresie okreœlonym w ust.1 jest
    odp?atne, chyba ?e linia lub urz?dzenia telekomunikacyjne s?u??
    zapewnianiu telekomunikacji w?aœcicielowi lub u?ytkownikowi
    nieruchomoœci, na ich wniosek.

    Czytamy cala tresc, ale interesuje mnie interpretacja ustepu drugiego.
    Kim w tym przypadku jest wlasciciel lub uzytkownik posesji? Mowa o
    przypadku gdzie jest administracja i bloki z ludzmi. Mieszkania przez
    nich dzierzawione sa zakladowe. Innaczej mowiac, kto jest kim? :)

  • 2. Data: 2002-09-21 22:02:34
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Pahonophelia <h...@a...com> napisał(a):

    > Artykul jakis tam..
    >

    > 1. Właœciciel lub użytkownik wieczysty nieruchomoœci jest obowišzany
    > umożliwić operatorom publicznym instalowanie na nieruchomoœci urzšdzeń
    > telekomunikacyjnych, przeprowadzanie linii kablowych pod, na albo nad
    > nieruchomoœciš oraz umieszczanie tabliczek informacyjnych o
    > urzšdzeniach, a także ich eksploatację i konserwację, jeżeli nie
    > uniemożliwia to racjonalnego korzystania z nieruchomoœci.
    >
    > 2. Korzystanie z nieruchomoœci w zakresie okreœlonym w ust.1 jest
    > odpłatne, chyba że linia lub urzšdzenia telekomunikacyjne służš
> [...]

    Najprawdopodobniej właśicielem lub użytkownikiem wieczystym terenu jest
    zakład. Jeżeli linie przesyłowe prądu/telekomunikacyjne nie "przechodzą" li
    tylko przez teren lecz także służa właścielowi/użytkownikowi wieczystemu
    posesji to nie należy mu się wynagrodzenie.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl