  • 21. Data: 2007-02-02 23:50:00
    Temat: Re: Prośba o pomoc - darowizna
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzyszt@f" <a...@w...pl> wrote in message
    news:epvk9a$i9o$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > OK. Rodzicie jak otrzymali ten dom to była to totalna ruina, bez okien,
    > wody ogrzewania itp. Przez 20lat swojego zycia odkad otrzymali ten dom
    > zrobili z tego super chatke i teraz mieliby oddac zachowek od wartosci
    > domu na dzien dzisiejszy (tzn. jak kiedys babcia umrze) ?? Przecież to
    > jest chore. Zdaen z nich nie dołożył do tego domu nawet 1zł.

    Ok Poprawka.
    art 955
    wartość we­dług stanu w chwili otrzymania , a według cen w chwili ustalenia
    zachowku.
    Czyli ile by dzisiaj kosztowała, taka ruina jaką była wówczas.

    Dobrze mieć udokumentowany stan domu z tamtego czasu

    > Dodatkowo babcia powiedziała że jak przepisywała ten dom rodzicom w czasie
    > kiedy sprzedała gospodarkę to nam dała dom a im jakieś tam pieniądze aby
    > nie czuli się pokrzywdzeni. Oczywiscie nie mam żadnego papierka na to że
    > dała ale babcia dalej żyje i jest w pełni świadomą osobą. Czy można w tym
    > przypadku coś jeszcze zrobić za wczasu ??

    Może jednak jakiś ślad gdzieś został.
    Może spiszcie u notariusza oświadczenie babci, że ona wówczas tyle im dała.
    Sąd wam albo uwierzy, albo nie.

  • 22. Data: 2007-02-20 10:33:56
    Od: ivaz<i...@g...pl>

    to ja ci powiem jak jest mam tą samą sytuację, tylko ja jestem po drugiej stronie
    tzn chciłabym otrzymac zachowek
    Jeżeli twoja babcia nie ma zadnego majątku a jej jedynym majątkiem był ten dom
    to niech nie spisuje testamentu, bo zachowek jest tylko wtedy gdy jest testament
    Moj dziadek 10 lat temu dał bratu w darowiźnie mieszkanie ktore było jego
    jedynym majątkiem, nie sporządziłł testamentu, a mnie i siostrze zachowek
    przeleciał koło nosa.

    -> http://usenet.pomocprawna.info