  • 11. Data: 2002-11-23 21:17:35
    Temat: Re: Programy freeware
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 23 Nov 2002 10:06:32 +0100), "Adam Boduch"
    <a...@4...net> był(a) napisał(a):

    >Chcialbym na plycie CD umiescic programy typu freeware, a nastepnie
    >sprzedawac cala plytke, powiedzmy za 10 zl, tak jak to robia gazety
    >komputerowe. Mam pytanie: czy musze miec zgode (pisemna) autorow tych
    >wszystkich programow, ktore sa... no - darmowe!?

    To zależy... Nie zawsze darmowe oznacza, że możesz to zrobić. Często
    musisz spytać autorów. Czytaj licencje i pytaj autorów.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 12. Data: 2002-11-23 21:19:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 23 Nov 2002 17:25:33 +0100), "TomekS"
    <t...@d...com.pl> był(a) napisał(a):

    >Cóż, można nie sprzedawać "programów" tylko "płytę z zawartością".
    >Wtedy jest OK

    Nie jest OK.

    Np tutaj: http://www.b7.pl/licencja.html

    Dystrybucja:

    * W przypadku wersji FreeWare, SumienieWare, ShareWare oraz
    Demo/Trial, Producent zezwala na nieodpłatną dystrybucję
    Oprogramowania przez osoby prywatne. Zezwala także na umieszczanie
    Oprogramowania na prywatnych stronach WWW, oraz w BBSach pod warunkiem
    zachowania praw autorskich Producenta oraz podania adresu
    (http://www.b7.pl/), pod którym można znaleźć najnowszą wersję
    Oprogramowania.

    Zabrania się odpłatnej dystrybucji, wynajmu, dzierżawy itp.,
    oraz zamieszczania Oprogramowania na nośnikach i stronach WWW
    zawierających komercyjne oprogramowanie, bez pisemnej zgody
    Producenta. Wyjątkiem od tej reguły są czasopisma komputerowe, którym
    niniejszym udziela się pełnej zgody na dystrybucjię Oprogramowania na
    dołączanych do nich CD-ROMach, jednak pod warunkiem zawiadomienia o
    tym fakcie oraz zachowania praw autorskich Producenta. Choć nie jest
    to obowiązkiem, będzie nam miło, jeżeli, w miarę możliwości,
    czasopisma takie dostarczą firmie jeden egzemplarz numeru
    zawierającego nasz produkt.

  • 13. Data: 2002-11-24 09:12:08
    Od: "Adam Boduch" <a...@4...net>

    > To zależy... Nie zawsze darmowe oznacza, że możesz to zrobić. Często
    > musisz spytać autorów. Czytaj licencje i pytaj autorów.

    Powiedzmy, ze nie sprzedaje plyty tylko pobieram koszt nosnika CD, nagrania
    i przesylki, czyli
    ok. 10 zl. Czy w takim wypadku jest OK?
    --
    Adam Boduch <a...@4...net>
    Serwis o programowaniu: http://4programmers.net

  • 14. Data: 2002-11-24 20:10:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 24 Nov 2002 10:12:08 +0100), "Adam Boduch"
    <a...@4...net> był(a) napisał(a):

    >Powiedzmy, ze nie sprzedaje plyty tylko pobieram koszt nosnika CD, nagrania
    >i przesylki, czyli
    >ok. 10 zl. Czy w takim wypadku jest OK?

    Widzisz, jest ok w przypadku np. GPLa. Ale programy, zwłaszcza pod
    Windows, mogą mieć inne licencje. Przykład podałem tutaj:

  • 15. Data: 2002-11-24 20:12:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    <a...@4...net> był(a) napisał(a):

    >Powiedzmy, ze nie sprzedaje plyty tylko pobieram koszt nosnika CD, nagrania
    >i przesylki, czyli
    >ok. 10 zl. Czy w takim wypadku jest OK?

    W sumie na jakiej podstawie publikujesz to na WWW? Tam ten sam problem
    jest... Też kwestia licencji. Darmowy SO nie dawał praw do dystrybucji
    ani na WWW ani na CD.

    Generalnie zbieraj zgodę autorów i już...
    Jeśli masz prawa do publikacji na WWW, to w sumie dystrybucja w
    postaci CD nie wydaje mi się specjalnie groźna, ale z prawem jest
    różnie...