  • 1. Data: 2003-01-14 10:44:41
    Temat: Program komputerowy do depozytu sadowego?
    Od: "Hat" <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie: czy istnieje mozliwosc zlozenia programu komputerowego do
    depozytu sadowego? Jestem przedsiebiorca i wykonalem program na umowe o
    dzielo. Uwazam jednak, ze wskutek okolicznosci, ktore zaszly w miedzyczasie
    moje zobowiazanie do wykonania programu wygaslo i wierzyciel nie moze go ode
    mnie dochodzic. Ale czy tak jest faktycznie, to juz lezy w gestii sadu
    cywilnego.
    Problem polega na tym, ze w umowie jest zapis o karze umownej, ktora
    jest naliczana za kazdy dzien zwloki w oddaniu ukonczonego dziela. Chcialbym
    zatem zapytac, czy moge zlozyc program do depozytu sadowego i uchronic sie w
    ten sposob przed astronomiczna kara umowna, ktora zdazy narosnac, jesli nie
    oddam dziela, a sad pozniej uzna, ze umowa mnie wiaze i ze mam wykonac
    zobowiazanie.

    Pozdrawiam
    Hat

  • 2. Data: 2003-01-14 10:50:59
    Temat: Re: Program komputerowy do depozytu sadowego?
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 3. Data: 2003-01-14 11:49:54
    Od: "Hat" <i...@p...onet.pl>

    From: "Marcin Surowiec" <s...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo

> [...]

    > Albo kwestionujesz ważność umowy, albo ją wykonujesz.
    > Nie możesz zrobić jednego i drugiego, niestety

    Czy to oznacza, ze zapis o karze umownej nie pozostawia mi zadnego pola
    manewru? Sprawa jest dosc ryzykowna i licze sie z mozliwoscia niekorzystnego
    dla mnie rozstrzygniecia. Problem w tym, ze zanim dojdzie do wydania
    orzeczenia to kara umowna bedzie juz bardzo wysoka. Czy istnieje w prawie
    cywilnym cos w rodzaju zawieszenia naliczania kary na czas sporu sadowego?

    Pozdrawiam
    Hat

  • 4. Data: 2003-01-14 12:39:11
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Hat" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cywilnym cos w rodzaju zawieszenia naliczania kary na czas sporu sadowego?

    zawsze mozesz wykonac to co chca (nawet jezeli to ponad umowe - jak
    sadzisz).
    a nastepnie -> kara ci nie bedzie rosla, bo odbiora ci produkt np.
    protokolem odbioru.
    a Ty oficjalnie mozesz dochodzic dodatkowego wynagrodzenia za prace wykonana
    poza umowa.

    1) zrobiles wiecej (o ile sad to przyzna)
    2) do tego "wiecej" prawa autorskie, rowniez majatkowe beda nalezaly do
    Ciebie.

    wiec:
    albo oni rezygnuja z tej czesci
    albo ci za nia placa wiecej

    --------
    tak czy siak, albo wtopisz na kare umowna albo sie napracujesz za duzo.

    niestety, nalezy zawsze czytac co sie podpisuje :)