    From: Janusz Gregorczyk <p...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Program komputerowy / Jaka umowa?
    Date: Fri, 21 Mar 2003 19:26:08 +0100

    Witam.

    Jestem programistą, nie prowadzę działalności gospodarczej. Stworzyłem
    program komputerowy (konkretnie aplikację J2ME), którego udostępnieniem
    na swojej stronie WWW zainteresowana jest pewna firma. Firma ta nie chce
    nabyć programu za określoną kwotę, a przekazać mi część zysku (określoną
    jako procent ceny dla końcowego użytkownika). Jaką umowę powinienem
    zawrzeć z tą firmą? W jaki sposób zabezpieczyć się przed możliwością
    eksploatacji programu przez firmę w sposób, z którego nie odniosę żadnej
    korzyści (np. poprzez odsprzedaż trzeciej stronie)?

    Czy może to być np. umowa o dzieło, w której wynagrodzenie będzie
    określone jako pewien procent od wartości sprzedaży, a pole eksploatacji
    dzieła ograniczone do udostępniania programu jedynie w serwisie tej firmy?

    Bardzo proszę o poradę.

    Pozdrawiam.

    Janusz Gregorczyk - proxi(at)poczta.gazeta.pl