  • 1. Data: 2007-11-30 10:15:59
    Temat: Program Smiechu warte - Oswiadczenie autora
    Od: N...@g...com

    Witam wszystkich.
    Nakrecilem wg mnie bardzo smieszny filmik, chcialbym go wyslac do
    "Smiechu warte". Na stronie programu jest zamieszczony dokument -
    Oswiadczenie autora, ktory trzeba wypelnic i wyslac wraz z filmem. Gdy
    je zobaczylem, zdziwilem sie, ze jest tak dlugie i szczegolowe.
    Mam prosbe, ja nie jestem prawnikiem - czy ktos moglby mi to
    przetlumaczyc z zargonu prawniczego na nasze??
    Wg. mnie najwazniejszy jest fragment poczatkowy: "oświadczam (...) że
    przenoszę na TVP S.A. Oddział w Szczecinie, na zasadzie wyłączności i
    na cały czas trwania, autorskie prawa majątkowe i prawa pokrewne do
    utworu"
    Czy to oznacza, że ja w takim momencie przestaję mieć jakiekolwiek
    prawa do tego materiału, i nie mogę już później legalnie np. sprzedać
    tego filmu do jakiegoś innego programu? Zamiast mnie jedynym
    właścicielem praw do dysponowania i ewentualnego zarabiania na tym
    filmie staje się TVP S.A.?
    Pytam sie o to, poniewaz jesli jest wlasnie tak jak napisalem, to nie
    bardzo usmiecha mi sie pozbywac moich praw do filmu w zamian za
    teoretyczna mozliwosc rywalizacji o jakies tam nagrody w blizej
    nieokreslonej przyszlosci.
    Ponizej przytaczam calosc oswiadczenia, z gory dziekuje za wszystkie
    odpowiedzi.

    OŚWIADCZENIE dotyczy filmu
    pt:"................................................
    .........."

    Ja niżej
    podpisany ....................................................
    zam. ....................................................
    .............................,

    Pesel ........................................., oświadczam, iż jestem
    wyłącznym właścicielem załączonej kasety i wyłącznym autorem nagranego
    na niej materiału zwanego dalej utworem oraz, że przenoszę na TVP S.A.
    Oddział w Szczecinie, na zasadzie wyłączności i na cały czas trwania,
    autorskie prawa majątkowe i prawa pokrewne do utworu, w szczególności
    do nieograniczonego w czasie korzystania i rozporządzania nim w
    całości i we fragmentach w kraju i zagranicą oraz zezwalam na
    wykonywanie przez TVP S.A. autorskich praw zależnych. Jednocześnie
    wyrażam zgodę na przeniesienie tych praw przez TVP S.A. na inne osoby
    na warunkach i wg uznania TVP S.A. . W związku z powyższym
    oświadczeniem TVP S.A. uzyskuje prawo do korzystania z utworu na
    następujących polach eksploatacji:
    a) utrwalenie i zwielokrotnianie dowolną techniką, w tym utrwalenie
    (analogowe i cyfrowe) na nośnikach audiowizualnych, w szczególności na
    nośnikach video, taśmie światłoczułej, magnetycznej, dyskach
    komputerowych i innych nośnikach zapisu cyfrowego, w sieci
    multimedialnej (w tym Internet),
    b) wyświetlanie, publiczne odtwarzanie, rozpowszechnianie i
    publikowanie dzieła, w tym nadawanie (w tym tzw. simulcasting lub
    webcasting) w całości lub we fragmentach dowolnie wybranych przez
    Zamawiającego - za pomocą wizji albo fonii przewodowej i
    bezprzewodowej przez stację naziemną i nadawanie kablowe, oraz za
    pośrednictwem satelity,
    c) obrót dziełem oraz jego opracowaniami w kraju i za granicą, w tym
    także wynajęcie, wydzierżawienie dzieła lub oddanie go do używania na
    podstawie innego stosunku prawnego,
    d) wypożyczanie, najem, użyczenie lub wymiana nośników, na których
    dzieło utrwalono lub zwielokrotniono,
    e) retransmisja dzieła - w nieograniczonej ilości nadań,
    f) sporządzanie wersji obcojęzycznych,
    g) wprowadzenie do pamięci komputera i sieci multimedialnej w tym
    Internetu w nieograniczonej ilości nadań i wielkości nakładów,
    h) wykorzystanie w utworach multimedialnych i na stronach
    internetowych TVP S.A. oraz wprowadzenie do obrotu przy użyciu
    Internetu i innych technik przekazu danych wykorzystujących sieci
    telekomunikacyjne, informatyczne i bezprzewodowe,
    i) publiczne i niepubliczne udostępnianie dzieła w taki sposób, aby
    każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie
    wybranym, w tym w szczególności jako SMS, MMS, WAP, w Internecie,
    telewizji interaktywnej, wideo na żądanie, audio na żądanie, w sieci
    Wi-Fi i Wi-Max,
    j) reemisje równoczesne i integralne w innej organizacji telewizyjnej
    - w nieograniczonej ilości nadań i wielkości nakładów,
    - wszystko, o czym mowa w pkt a-j w nieograniczonej ilości nadań i
    wielkości nakładów.

    Jednocześnie oświadczam, iż osoby występujące w filmie wyraziły zgodę
    na emisję filmu i stwierdziły że emisja ta nie naruszy ich dóbr
    osobistych. Z tytułu powyższych oświadczeń ponoszę wyłączną
    odpowiedzialność za naruszenia autorskich praw majątkowych i
    pokrewnych oraz dóbr osobistych osób trzecich, a w przypadku
    skierowania z tego tytułu roszczeń przeciwko TVP S.A. zobowiązuję się
    do całkowitego zaspokojenia roszczeń osób trzecich oraz do zwolnienia
    TVP S.A. od obowiązku świadczenia z tego tytułu.

    1) Oświadczam również, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie swoich danych
    osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 1997r.
    Nr 133, poz.833, z późniejszymi zmianami) w celu wywiązania się z
    umowy zawartej z TVP S.A. Jednocześnie przyjmuje do wiadomości, iż
    przysługuje mi prawo do wglądu do swoich danych osobowych oraz ich
    poprawienia w komórce kadrowej TVP S.A.

    data ..................

    podpis ...............
    OŚWIADCZENIE TVP
    Niniejszym oświadczam, iż wyrażam zgodę na przeniesienie praw
    autorskich, o których mowa powyżej. W przypadku wykorzystania utworu
    lub dalszego zbycia autorskich praw majątkowych należy wypłacić
    autorowi wynagrodzenie w wysokości 100,- (sto złotych). Wynagrodzenie
    to obejmuje:
    wynagrodzenie za przeniesienie autorskich praw majątkowych i praw
    pokrewnych, zezwolenie na wykonywanie autorskich praw zależnych oraz
    wynagrodzenie za korzystanie i rozporządzanie dziełem na wszystkich
    polach eksploatacji określonych powyżej.

  • 2. Data: 2007-11-30 10:26:11
    Temat: Re: Program Smiechu warte - Oswiadczenie autora
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

> [...]
    >bardzo usmiecha mi sie pozbywac moich praw do filmu w zamian za
    >teoretyczna mozliwosc rywalizacji o jakies tam nagrody w blizej

    No i teraz już wszyscy wiemy, dlaczego Śmiechu warte" zeszło na psy.
    Żeby wysłać tam cokolwiek, trzeba najpierw 200 prawnikowi zapłacić
    za zinterpretowanie umowy, a on powie, że nie należy wysyłać tam nic,
    bo to śmieszne warunki.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB

  • 3. Data: 2007-11-30 11:32:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.11.2007 N...@g...com <N...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > Czy to oznacza, że ja w takim momencie przestaję mieć jakiekolwiek
    > prawa do tego materiału, i nie mogę już później legalnie np. sprzedać

    Tak.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-11-30 15:53:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    N...@g...com wrote:
> [...]
    > tego filmu do jakiegoś innego programu? Zamiast mnie jedynym
    > właścicielem praw do dysponowania i ewentualnego zarabiania na tym

    tak.
    za 100 zł sprzedajesz wszystko.
    Jedyne czego tvp nie wolno zrobić to powiedzieć, że ktoś inny niż ty
    jest autorem tego filmu. Ty po za 100 zł nie masz z tego nic więcej.

  • 5. Data: 2007-11-30 18:15:46
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > Żeby wysłać tam cokolwiek, trzeba najpierw 200 prawnikowi zapłacić
    > za zinterpretowanie umowy, a on powie, że nie należy wysyłać tam nic,

    Nie wiem, czy ten program zszedł na psy, gdyż go od kilku lat nie
    widziałem, ale jeśli tak się stało, to tylko i wyłącznie dlatego, że
    ludzie zaczęli wysyłać tam filmy dla kasy.

    Swego czasu w moim rodzinnym mieście posiadanie kamery i nakręcenie
    filmu do tego właśnie programu, to były dwa ze standardowych marzeń
    ludności. Przy czym mowa o filmie nawet nie do konkursu i nagród, tylko
    po prostu jednego z szeregowych filmików do opublikowania. I wówczas, o
    ile pamiętam, poziom tych filmów stał bardzo wysoko.

    A gdy kamery stały się tańsze, a świadomość ekonomiczna zwykłego
    człowieka większa, to z marzeń zrobił się interes - na dodatek bardzo
    drobny - i najwyraźniej poziom spadł.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2007-12-01 17:33:44
    Od: N...@g...com

    Bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi, teraz mam jasnosc sytuacji.

  • 7. Data: 2007-12-01 22:21:27
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    N...@g...com writes:

    [ciap]

> [...]
    > że przenoszę na TVP S.A. Oddział w Szczecinie, na zasadzie
    > wyłączności i na cały czas trwania, autorskie prawa majątkowe

    No to jest co najmniej dziwne.