    From: "Justynka" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Proces cywilny o wysokie odszkodowanie a wadium
    Date: Fri, 28 Oct 2011 12:08:51 +0000 (UTC)

    Hej,
    Mam takie pytanie. Załóżmy, że chcę wytoczyć dużej firmie X proces cywilny o
    wysokie odszkodowanie. Znalazłam prawnika, który zajmie się przygotowaniem
    pism procesowych i całą stroną formalną. Oczywiście z prawnikiem
    wynegocjowałam jakąś stawkę i zakres jego obowiązków, podpisaliśmy stosowną
    umowę. Zamierzam domagać się odszkodowania w wysokości 1 miliona złotych. Z
    tego co wiem, zakładając proces cywilny trzeba wpłacić na konto sądu coś w
    rodzaju wadium, czyli jakiś procent kwoty, której się domagamy od pozwanego.
    Jestem pewna wygranej, racja jest po mojej stronie, nie wiem jednak
    oczywiście czy sąd przyzna mi całą czy tylko część wnioskowanej kwoty.
    Problem w tym, że nie stać mnie na wpłatę żadnego procenta (nawet 1 a pewnie
    jest więcej) kwoty od miliona złotych. Czy można w jakiś sposób obejść tę
    konieczność? Jak to rozwiązać. (Uprzedzam odpowiedź: zapytaj prawnika -
    jeszcze nie porozumiałam się z żadnym, chcę samodzielnie zebrać jak najwięcej
    wiadomości przed pójściem do sądu.)

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc,
    Justynka