eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblemy z operatorem Internetu › Problemy z operatorem Internetu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.astercity.net!news.aster.pl!not
    -for-mail
    From: "Tiger" <c...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problemy z operatorem Internetu
    Date: Sun, 15 May 2005 17:23:47 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Lines: 56
    Message-ID: <42876665$0$27728$f69f905@mamut2.aster.pl>
    NNTP-Posting-Date: 15 May 2005 15:10:30 GMT
    NNTP-Posting-Host: 82.210.173.245
    X-Trace: 1116169830 mamut2.aster.pl 27728 82.210.173.245:4255
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:297652
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Pisze w dwoch sprawach.

    1) Polecenie zaplaty.
    Operator nie sciagal przez 2 miesiace oplat,
    3-go miesiaca sciagnal z konta 3 abonamenty.

    Jestem w kropce. Moja rodzina ma na koncie polecenie zaplaty, ktore pozwala
    Operatorowi internetu sciagac samodzielnie oplaty abonamentowe bezposrednio
    z konta. Niedawno zauwazylismy znaczny ubytek pieniedzy na koncie - i po
    prostu zaczelo brakowac na zycie... Sprawdzenie konta ujawnilo, ze przez dwa
    miesiace Operator nie sciagal abonamentow, za to trzeciego miesiaca
    sciagnela trzy abonamenty na raz (ponad 600 zlotych).

    Blagam o pomoc. Poniewaz jestesmy bardzo zagonieni - zrobilismy polecenie
    zaplaty, zeby nie miec na glowie koniecznosci kontrolowania takich stalych
    wydatkow. W tej sytuacji dzialania Operatora zagrozily nam w bezposredni
    sposob calkowitym rozbiciem budzetu domowego... Co mozemy w tej sytuacji
    zrobic?

    2) Odmowa negocjacji
    Operator odmowil negocjowania cen.

    I jeszcze druga sprawa. Ze wzgledu na znaczne zmiany trendow cenowych i
    jakosciowych wsrod dostawcow internetu w Warszawie, zaproponowalem
    Operatorowi renegocjacje mojej umowy abonamentowej. Wraz z koncem kwietnia
    zakonczyla sie moja umowa typu "cyrograf" i Operator podwyzszyl cene za
    pakiet zintegrowany (zalozmy) ze 197 do 223 zlotych (od maja). Odmowiono mi
    w kwietniu (podczas wizyty w BOK) samego procesu negocjacyjnego, nie podajac
    przyczyn. Przed koncem kwietnia zlozylem w BOKu Operatora pismo, proszac o
    wskazanie podstawy prawnej dla odmowy podjecia ze mna negocjacji - i
    poprosilem o opinie dzialu prawnego. Moje pismo zostalo rozpatrzone przez
    dzial reklamacji (w trybie postepowania reklamacyjnego, chociaz niczego nie
    reklamowalem), ktory w iscie "markietingowym" stylu odpowiedzial, iz "firma
    dziala zgodnie z prawem, dbajac o swoich klientow i nie dopuszcza mozliwosci
    negocjacji cen, poniewaz sa one z gory ustalone dla wszystkich". Wydaje mi
    sie, ze mozliwosc negocjacji cen zostala dopuszczona juz jakis czas temu do
    prawa konsumenckiego. Brak zmian cen w cennikach Operatora i pozostawanie
    przy jakosci uslug mniej wiecej sprzed 2-ch lat, to dzialania, ktore przy
    obecnych trendach zmian na rynku sa jawnym dzialaniem na szkode klienta,
    zawyzaniem cen i zanizaniem jakosci w stosunku do tego, co proponuje
    konkurencja. Czy mam w tej sytuacji prawo oskarzyc Operatora o lamanie praw
    konsumenta, ewentualnie dzialanie na jego szkode? Co ewentualnie pozostaje
    mi do zrobienia?

    Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Niedlugo opisze bardzo ciekawy przypadek z
    prawa spadkowego, na ktorego przykladzie ktos moglby magisterke napisac...
    slowo daje. To zreszta tez z prosba o minimalna podpowiedz z dziedziny prawa
    :-)

    Pozdrawiam,

    Andrzej


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1