-
1. Data: 2003-03-07 13:36:23
Temat: Problemy z gwarancją na lodówke firmy Whirlpool
Od: q...@p...onet.pl
Witam serdecznie.
Proszę o poradę w następującej sprawie.
W Maju 2000 roku zakupiłem w sklepie (prowadzonym przez spółkę cywilną dwóch
braci) lodówkę firmy Whirlpool.
O zakupie lodówki zaważył w dużej mierze fakt, iż firma Whirlpool udzieliła
przedłużonej gwarancji (7 Lat) na agregat chłodniczy z całą hermetyczną
instalacją chłodniczą.
Niestety w styczniu tego roku wewnętrzna obudowa lodówki, (czyt. hermetyczna
instalacja chłodnicza) uległa pęknięciu.
Przedstawiciel Autoryzowanego Serwisu producenta stwierdził brak możliwości
dokonania naprawy i wysłał protokół z oględzin do gwaranta.
Firma Whirpool zajęła stanowisko na piśmie, iż zgadza się na wymianę lodówki na
nową, dodając w piśmie następującą klauzulę cytuję:
"W związku z reklamacją sprzętu, ARZ 805 (nr fab. 11XXXXXXXX) w imieniu
firmy „Whirlpool Polska Ltd.” Anuluję poprzednie pismo dotyczące wymiany
przez
serwis. Sprzęt zostanie wymieniony przez sklep, w którym był kupiony.
W imieniu firmy „Whirlpool Polska Ltd.” Przepraszam za zaistniałą
sytuację i
mam nadzieję, iż takie rozwiązanie jest dla Pana satysfakcjonujące.
Z poważaniem
Pani xxxxxxxxxx
Dział Reklamacji
Niniejsze pismo upoważnia do wymiany sprzętu w miejscu zakupu.
Klauzula
Jeżeli nastąpi sytuacja, w której nie będzie możliwości wymiany sprzętu na nowy
wolny od wad w ramach tego samego modelu, Klient winien otrzymać model
zastępujący dane urządzenie.W przypadku wyczerpania możliwości wymiany
urządzenia na nowe wolne od wad, Klientowi przysługuje, zgodnie z zapisem w
karcie gwarancyjnej zwrot ceny zakupu za sprzęt.
Wszelkie inne, sporne kwestie będą regulowane zgodnie z przepisami kodeksu
cywilnego"
Koniec cytatu.
Niestety okazuje się, że sklep, w którym kupiłem ową lodówkę został już dawno
zlikwidowany. (Sklepu nie ma, nie wiadomo, co się z nim stało, czy spółka się
rozwiązała i uległa likwidacji, czy też przeniosła się gdzieś indziej)
Ogólne Warunki Gwarancji udzielonej mi przez producenta w chwili zakupu w pt. 4
brzmią następującą:
"Wady sprzętu ujawnione w okresie gwarancji zostaną usunięte w ciągu 14 dni od
dnia zgłoszenia w Zakładzie Usługowym i udostępnienia sprzętu. W razie braku
możliwości wykonania naprawy stwierdzonej przez Zakład Usługowy, Użytkownikowi
przysługuje prawo do zwrotu gotówki lub wymiany sprzętu na wolny od wad. Zwrotu
gotówki lub wymiany dokonuje jednostka handlowa, która sprzęt sprzedała"
Poinformowałem dział reklamacji producenta o fakcie likwidacji sklepu, prosząc
jednocześnie o zwrot gotówki.
Pani poinformowała mnie, że może mi jedynie wymienić lodówkę i to nie na taką
samą (bo tych już nie produkują), a na inną "lodówkę zastępującą dany model”,
czyli ARZ 959.
Moje pytania są następujące, czy skoro sklep, w którym zakupiłem lodówkę został
zlikwidowany, mam prawo, zgodnie z pkt.4 Ogólnych Warunków Gwarancji domagania
się zwrotu gotówki od producenta ? Producent twierdzi, że nie bo to nie z nim
zawarłem umowę kupna-sprzedaży.
Producent sam przyznaje, że chce się wywiązać z danej mi gwarancji (oferuje
wymianę na sprzęt wolny od wad) niestety lodówka, którą mi proponuje jest już
inna, niż ta, którą zakupiłem (inny model).
W wyniku utraty zaufania do firmy poinformowałem dział reklamacji firmy
Whirlpool, że w myśl pt. 4-go Ogólnych Warunków Gwarancji, (w której to nie ma
słowa o modelach zastępujących dany model) satysfakcjonuje mnie jedynie gotówka
lub inna, konkretna lodówka, którą wskażę (ARZ 892 - która na dzień dzisiejszy
kosztuje 3400 zł, reklamowana lodówka kosztowała 1450 zł). Zadeklarowałem, iż
jestem gotów pójść na ugodę i po udzieleniu mi rabatu na nową lodówkę w kwocie
równoważnej cenie zakupu starej, moje roszczenia będą zaspokojone.
Na tak sformułowaną wypowiedź Pani z działu reklamacji stwierdziła, z
oburzeniem, że to nie ja będę jej dyktował jaką lodówkę mam dostać na wymianę,
i że odpowie mi oficjalnie, na piśmie, w terminie przewidzianym ustawą.
Pytanie moje jest proste, czy mam szansę na załatwienie sprawy zgodnie z moimi
roszczeniami.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2003-03-07 14:55:39
Temat: Re: Problemy z gwarancją na lodówke firmy Whirlpool
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Trudno mi określić Twoją szansę. Ale możesz próbować. Skoro pani z biura
okazała się nieprzystępna, to poczekaj na pisemną odpowiedź i jeśli Cię nie
usatysfakcjonuje, wyślij kolejne pismo ze swoją propozycją. Twoja propozycja
wydaje mi się rozsądna. Wszystko jednak powinno się wyjaśnić w piśmie. Tak,
czy inaczej muszą wskazać Ci punkt, gdzie masz dokonać wymiany. Myślę, że
będzie to inny sklep AGD, no bo raczej nie zaproszę Cię do hurtowni. Spróbuj
się po prostu tam dogadać. Może będą tam rozsądniejsi ludzie i tyle. Im
zostanie lodówka za 1.400 zł, a ty dopłacisz 2.000 zł i weźmiesz tę droższą.
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2003-03-08 10:16:34
Temat: Re: Problemy z gwarancją na lodówke firmy Whirlpool
Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
Użytkownik <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:7503.000009bc.3e68a057@newsgate.onet.pl...
> Witam serdecznie.
> Proszę o poradę w następującej sprawie.
> W Maju 2000 roku zakupiłem w sklepie (prowadzonym przez spółkę cywilną
dwóch
> braci) lodówkę firmy Whirlpool.
> O zakupie lodówki zaważył w dużej mierze fakt, iż firma Whirlpool
udzieliła
> przedłużonej gwarancji (7 Lat) na agregat chłodniczy z całą hermetyczną
> instalacją chłodniczą.
Skoro firma udzieliła gwarancji- mam nadzieję że na piśmie,
to jest zaobowiązana i już.
pzdr,
JarekM