  • 1. Data: 2006-02-18 17:04:13
    Temat: Problem - zatrzymanie samochodu
    Od: Blazelo <z...@o...pl>

    Witam i proszę o pomoc w nietypowej jak dla mnie sprawie.

    W rok po zakupie samochodu policja na wniosek prokuratury dokonała jego
    zatrzymania (oddano mi go w tym samym dniu do użytku na "przechowanie").
    Powodem było wyłudzenie kredytu przez poprzedniego właściciela na jego
    zakup w Volkswagen Bank Polska S.A. Bank udzielając kredytu nie
    ustanowił zastawu na pojeździe, a formalności dopełniono u dilera. Ja
    przed zakupem dokonałem sprawdzenia w centralnym rejestrze zastawów (sam
    zaciągnąłem kredyt - zastaw) oraz na komendzie, aby upewnić się czy
    samochód nie figuruje w żadnej bazie pojazdów poszukiwanych. Dodam
    tylko, że poprzedni właściciel rozpłynął się w powietrzu, a samochód
    kupiłem za pośrednictwem komisu.

    Jakie są szanse na to, aby VW BP nie próbował odebrać mi samochodu na
    drodze sądowej? Na co warto zwrócić uwagę i ewentualnie jakie kroki podjąć?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam,
    Blazelo