  • 31. Data: 2005-03-09 22:39:09
    Temat: Re: Problem z windykatorami
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Kira napisał(a):
    > No w przypadku jednego juz sie do mnie ta kancelaria ichna
    > odzywala twierdzac ze wlasnie sprawe sklada. Slac im juz
    > teraz, czy poczekac az zloza? Jakies pismo mi przyjdzie?

    Jesli rzeczywiście wystąpią do sądu (wątpię), to prawdopodobnie
    otrzymasz z sądu nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym wraz z
    pozwem. Jeśli go dostaniesz, masz 14 dni na wniesienie sprzeciwu. W
    sprzeciwie piszesz że przede wszystkim roszczenie się przedawniło, a
    poza tym wskazujesz dowody na to, że to nie mogą być wezwania dla
    Ciebie. Wystarczy samo przedawnienie, ale na wszelki wypadek warto
    napisać wszystko. Jeśli będziesz mieć wątpliwości - idź do powiatowego
    rzecznika konsumentów albo Federacji Konsumentów, powinni pomóc. Tylko
    odbierz ewentualne pismo z sądu, czytaj pouczenia, nie przekrocz terminu.

    KG

  • 32. Data: 2005-03-10 14:05:27
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Kira* wrote in <news:d0n4ba$f08$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > Ty, no wlasnie -- a gdybym im po prostu wyslala poleconym
    > za potwierdzeniem odbioru informacje ze roszczenia sie juz
    > i tak przedawnily?

    Jak chcesz. Ja bym nic nie robił, a jakby zadzwonili to kazałbym im
    się bujać. Jak zagrożą wpisem do biura informacji kredytowej (czy
    jakoś tak) to powiedz że bezpodstawne umieszczenie tam kogoś to
    dopiero jest kanał i wtedy oni bekną. Trzeba się nauczyć odpowiednio
    grozić - bez krzyków, wygrażania policją itd. Najlepsza jest odpowiedź
    'sugerująca' - ty nawet nie musisz spełnić tej groźby (oni też tak
    robią tylko bez odrobiny finezji).

    --
    Wiedza jest łaskawa - ochrania ludzi przed myśleniem

  • 33. Data: 2005-03-10 14:09:12
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *kam* wrote in <news:d0ntk7$78u$1@news.onet.pl> :

    > pozwem. Jeśli go dostaniesz, masz 14 dni na wniesienie sprzeciwu. W

    Tak nawiasem. Jeśli cała sprawa była bezpostawna a ty zapomnisz sie
    odwołac, to dupa, musisz zapłacić i nic nie zrobisz? Przecież cała
    sprawa była oparta na fałszywkach przykładowo.

    --
    Wiedza jest łaskawa - ochrania ludzi przed myśleniem

  • 34. Data: 2005-03-10 17:53:37
    Od: "Heming" <h...@g...pl>

    Kira <c...@e...pl> napisał(a):

    [ciach]

    Jesli chodzi o kwestie kary za jazde bez biletu to o ile dobrze pamietam
    roszczenie takie przedawnia po uplywie 1 roku (vide art. 778 k.c.), wiec
    windykator nic pani nie moze zrobic.

  • 35. Data: 2005-03-10 21:20:34
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    _ValteR_ napisał(a):

    > Tak nawiasem. Jeśli cała sprawa była bezpostawna a ty zapomnisz sie
    > odwołac, to dupa, musisz zapłacić i nic nie zrobisz? Przecież cała
    > sprawa była oparta na fałszywkach przykładowo.

    Pozostaje wznowienie postępowania, co nie jest zbyt proste.
    A prawomocny wyrok (nakaz) podlega wykonaniu.

    KG