  • 1. Data: 2003-05-18 13:48:54
    Temat: Problem z psami i ogrodzeniem
    Od: "Rysiek" <k...@b...pl>

    Witam

    Mam dwa pytania:

    1. Dzialki umiejscowione sa szeregowo. Moja dzialka jest w srodku.
    Czy remont ogrodzenia dzielacego dzialki należy do moich obowiazkow?
    Jeśli tak to czy po obu stronach, czy po jednej (ktorej)?

    2. Aktualne ogrodzenie nie powstrzymuje psow sasiada
    (wchodza przez niewielkie szczeliny), które niszcza mój ogrodek,
    powodujac straty materialne. Psy sa agresywne, az strach przywiezc dziecko.
    Do kogo należy zabezpieczenie plotu aby psy nie przechodzily?
    Czy psy w tej sytuacji powinny być na uwiezi?

    Pozdr. Rysiek

  • 2. Data: 2003-05-18 17:03:32
    Temat: Re: Problem z psami i ogrodzeniem
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Rysiek" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy remont ogrodzenia dzielacego dzialki należy do moich obowiazkow?
    > Jeśli tak to czy po obu stronach, czy po jednej (ktorej)?

    art. 154 KC

    > 2. Aktualne ogrodzenie nie powstrzymuje psow sasiada
    > (wchodza przez niewielkie szczeliny), które niszcza mój ogrodek,
    > powodujac straty materialne.

    art. 415 KC

    > Psy sa agresywne, az strach przywiezc dziecko.
    > Do kogo należy zabezpieczenie plotu aby psy nie przechodzily?
    > Czy psy w tej sytuacji powinny być na uwiezi?

    art. 431 KC

    piszę enigmatycznie, bo lektura KC jest niezbędna każdemu
    posiadaczowi nieruchomości,
    poczytać najlepiej tekst jednolity z serwera sejmowego,
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-05-18 17:05:38
    Od: Filip K' <m...@j...pl>

    Dnia 03-05-18 15:48, Użytkownik Rysiek napisał:

    > 1. Dzialki umiejscowione sa szeregowo. Moja dzialka jest w srodku.
    > Czy remont ogrodzenia dzielacego dzialki należy do moich obowiazkow?
    > Jeśli tak to czy po obu stronach, czy po jednej (ktorej)?
    Mnie sie wydaje, ze tutaj musisz sie dogadac z sasiadami. Jesli plot
    stoi nie wiadomo ile i sie rozpada a sasiad nie ma zamiaru nic z tym
    zrobic, to robisz to sam na swoj koszt. Jesli plot jest w dobrym stanie,
    wystarczy pomalowac, to mozesz sie dogadac, ze na spolke kupisz farbe,
    jak zalujesz 10 zl. za puszke. IMHO

> [...]
    > powodujac straty materialne. Psy sa agresywne, az strach przywiezc dziecko.
    > Do kogo należy zabezpieczenie plotu aby psy nie przechodzily?
    Jesli psy uciekaja, to wine czy to w stratach materialnych, czy prawnych
    ponosi wlasciciel, poniewaz nie dopilnowal swojego psa. Swoja droga, ja
    osobiscie bym ruszyl sie i naprawil plot, wiele to pracy nie kosztuje,
    ani pieniedzy. Wystarczy tylko sie troszke ruszyc, to nie boli.

    > Czy psy w tej sytuacji powinny być na uwiezi?
    Nie musza byc na uwiezi jesli lataja sobie po prywatnej posesji, tylko w
    przypadku kiedy uciekaja odpowiedzialnosc za wszelkie rzeczy ponosi
    wlasciciel.

    --
    Pozdrawiam serdecznie ;)
    Kafar

  • 4. Data: 2003-05-18 20:04:06
    Od: "Rysiek" <k...@b...pl>

    dziekuje uprzejmie za odpowiedzi, art. w KC sprawdzilem, ok

    pozdr. Rysiek