-
1. Data: 2003-10-15 08:41:42
Temat: Problem z gwarancją.
Od: "Adam Ba(r)tman" <b...@d...agh.edu.pl>
Witam, piszę gdyż mam pewien problem, niedawno oddałem komputer do
naprawy, podpisałem wówczas kartkę w której zawarty był maksymalny okres
naprawczy wynoszący 28 dni ( podpisując to chyba popełniłem gafę, no ale
nie w tym rzecz), niedługo mija dokładnie 28 dni roboczych i płyta jak
była tak jest nienaprawiona ( uszkodzenie dotyczy płyty głównej), teraz
nie wiem czego mogę zażądać po uływie tego terminu, zwrotu pieniędzy ?,
bo nowa łyta chyba odpada gdyż jej już nie produkują.
Znalazłem w kodeksie cywilnym arykuł:
"Art. 580 § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z
gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji
rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym"
tylko nie wiem czego mogę żądać.
Pozdrawiam
--
Adam Ba(r)tman | b...@d...agh.edu.pl
-
2. Data: 2003-10-15 10:51:48
Temat: Re: Problem z gwarancją.
Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
Adam Ba(r)tman <b...@d...agh.edu.pl> napisał(a):
z barancji możesz żądać jedyni tego, co było zapisane w karcie gwarancyjnej.
Jezli nie było tam odstąpienia od umowy, to raczej nie wchodzi to w grę.
Gwaratnt ma przywrócic użyteczność rzeczy, to znaczy, że , o ile reklamacja
jest zasadna powinien zapewnić takie same paramerty sprzętu. Nie musi to być
ten sam sprzęt (jeżli nie można już znaleźć na rynku takiego samego sprzętu).
pzdr
marek radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2003-10-15 11:14:55
Temat: Re: Re: Problem z gwarancją.
Od: "Adam Ba(r)tman" <b...@d...agh.edu.pl>
On Wed, 15 Oct 2003, [ISO-8859-2] Marek Radwański wrote:
> Adam Ba(r)tman <b...@d...agh.edu.pl> napisał(a):
>
> z barancji możesz żądać jedyni tego, co było zapisane w karcie gwarancyjnej.
> Jezli nie było tam odstąpienia od umowy, to raczej nie wchodzi to w grę.
> Gwaratnt ma przywrócic użyteczność rzeczy, to znaczy, że , o ile reklamacja
> jest zasadna powinien zapewnić takie same paramerty sprzętu. Nie musi to być
> ten sam sprzęt (jeżli nie można już znaleźć na rynku takiego samego sprzętu).
Rozumię, ale chodzi mi jeszcze o kwestię czasową, czy w chwili
upłynięcia tych 28 dni moge zażądać _zastępczego_ sprzętu ? Czy gwarant ma
na to jeszcze jakiś przewidziany dla niego czas, a jeśli go nie ma, to co
mu grozi w razie niewydania mi ww sprzętu ?
Pozdrawiam
--
Adam Ba(r)tman | b...@d...agh.edu.pl
-
4. Data: 2003-10-15 11:39:42
Temat: Re: Re: Problem z gwarancją.
Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>
Adam Ba(r)tman <b...@d...agh.edu.pl> napisał(a):
jeżeli w gwarancji nie ma mowy o sprzęcie zastępczym, to nie ma takiej
mozliwości. Przekroczenie czasu naprawy daje Ci jedynie roszczenie o
naprawienie ewentualnej szkody majątkowej jaka wynikła z braku sprawnego
sprzętu,
pzdr
marek radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2003-10-15 12:28:12
Temat: Re: Re: Re: Problem z gwarancją.
Od: "Adam Ba(r)tman" <b...@d...agh.edu.pl>
On Wed, 15 Oct 2003, [ISO-8859-2] Marek Radwański wrote:
> Adam Ba(r)tman <b...@d...agh.edu.pl> napisał(a):
>
>
> jeżeli w gwarancji nie ma mowy o sprzęcie zastępczym, to nie ma takiej
> mozliwości. Przekroczenie czasu naprawy daje Ci jedynie roszczenie o
> naprawienie ewentualnej szkody majątkowej jaka wynikła z braku sprawnego
> sprzętu,
W gwarancji jest mowa o zwrocie pieniędzy bądz też wymianie na
nowy sprzęt jeli gwarant nie upora się z naprawą, tylko teraz co oznacza
nie upora się, czy to że w ciągu tych 28 dni nie zdoła naprawić, czy że
wogóle nie zdoła, a jeśli to drugie to jaki maxymalny czas mogę oczekiwać
na mój sprzęt ?
Pozdrawiam
--
Adam Ba(r)tman | b...@d...agh.edu.pl
-
6. Data: 2003-10-15 12:40:26
Temat: Re: Re: Re: Problem z gwarancją.
Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>
Adam Ba(r)tman <b...@d...agh.edu.pl> napisał(a):
> On Wed, 15 Oct 2003, [ISO-8859-2] Marek Radwa=F1ski wrote:
>
> > Adam Ba(r)tman <b...@d...agh.edu.pl> napisa=B3(a):
> >
> >
> > je=BFeli w gwarancji nie ma mowy o sprz=EAcie zast=EApczym, to nie ma tak=
> iej
> > mozliwo=B6ci. Przekroczenie czasu naprawy daje Ci jedynie roszczenie o
> > naprawienie ewentualnej szkody maj=B1tkowej jaka wynik=B3a z braku sprawn=
> ego
> > sprz=EAtu,
>
> =09W gwarancji jest mowa o zwrocie pieni=EAdzy b=B1dz te=BF wymianie na
> nowy sprz=EAt jeli gwarant nie upora si=EA z napraw=B1, tylko teraz co ozna=
> cza
> nie upora si=EA, czy to =BFe w ci=B1gu tych 28 dni nie zdo=B3a naprawi=E6, =
> czy =BFe
> wog=F3le nie zdo=B3a, a je=B6li to drugie to jaki maxymalny czas mog=EA ocz=
> ekiwa=E6
> na m=F3j sprz=EAt ?
>
> Pozdrawiam
> --=20
> Adam Ba(r)tman | b...@d...agh.edu.pl
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2003-10-15 12:42:30
Temat: Re: Re: Re: Problem z gwarancją.
Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com>
Marek Radwański wrote:
> > je=BFeli w gwarancji nie ma mowy o sprz=EAcie zast=EApczym, to nie ma
> > tak=
> iej
> > mozliwo=B6ci. Przekroczenie czasu naprawy daje Ci jedynie roszczenie o
> > naprawienie ewentualnej szkody maj=B1tkowej jaka wynik=B3a z braku
> > sprawn=
> ego
> > sprz=EAtu,
> =09W gwarancji jest mowa o zwrocie pieni=EAdzy b=B1dz te=BF wymianie na
> nowy sprz=EAt jeli gwarant nie upora si=EA z napraw=B1, tylko teraz co
> ozna= cza
> nie upora si=EA, czy to =BFe w ci=B1gu tych 28 dni nie zdo=B3a
> naprawi=E6, = czy =BFe
> wog=F3le nie zdo=B3a, a je=B6li to drugie to jaki maxymalny czas mog=EA
> ocz= ekiwa=E6
> na m=F3j sprz=EAt ?
no właśnie; jakie rozwiązanie tego skomlikowanego równania??? ;-)
który tak kodowanie rozwalił, co? przyznać się mi tu zaraz :->
--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski
-
8. Data: 2003-10-15 13:26:37
Temat: Re: Re: Re: Problem z gwarancją.
Od: "Adam Ba(r)tman" <b...@d...agh.edu.pl>
On Wed, 15 Oct 2003, Michal Kwiatkowski wrote:
> Marek Radwański wrote:
[ciach]
> no właśnie; jakie rozwiązanie tego skomlikowanego równania??? ;-)
>
> który tak kodowanie rozwalił, co? przyznać się mi tu zaraz :->
Heh, moje było dobre, ale co z tego jak odpowiedzi już nie
odczytałem :P
Pozdrawiam
--
Adam Ba(r)tman | b...@d...agh.edu.pl | gg 2215071
-
9. Data: 2003-10-15 23:37:55
Temat: Re: Problem z gwarancją.
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <P...@p...ds14.agh.edu
.pl>, Adam Ba(r)tman wrote:
> Heh, moje by?o dobre, ale co z tego jak odpowiedzi ju? nie
> odczyta?em :P
Heh, Twoje dobre, akurat :) Masz tam: charset=ISO_8859-2 a powinien być
ISO-8859-2. Niby mała rzecz.
--
Marcin
-
10. Data: 2003-10-16 06:48:56
Temat: Re: Re: Re: Problem z gwarancją.
Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>
Na kodowaniach nie znam się , niestety :-((,
Co do meritum sprawy, uważam, ze skoro strony umówiły się na 28 dni, to można
uznać, ze jest to "odpowiedni termin" z art. 50 par. 2 k.c.. Skoro gwarant
tego terminu nie dochował, to nabywcy przysługuje prawo do zwrotu pieniędzy
lub wymiany sprzętu na nowy. Jednak wybór jednego czy drugiego należy do
gwaranta, a nie do uprawnionego z gwarancji,
pzdr
marek radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/