  • 11. Data: 2011-12-15 08:00:36
    Temat: Re: Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
    Od: jQ <a...@s...pl>

    W dniu 2011-12-14 22:45, Liwiusz pisze:
    > Nie czytając regulaminu grupona strzelam w ciemno,
    I po co?

    jQ

  • 12. Data: 2011-12-15 08:04:56
    Od: jQ <a...@s...pl>

    W dniu 2011-12-15 06:58, Liwiusz pisze:
    > Zasadniczo nigdy nie wydawało mi się, że termin ważności kuponu grupona
    > oznacza "w tym czasie gwarantujemy wykonanie usługi bez względu na fakt,
    > kiedy się do nas zgłosisz"
    Punkt 13 regulaminu. Abstrahuję tu od kwestii tego, czy sam regulamin
    groupona, który w ich mniemaniu zwalnia ich od wszelakiej
    odpowiedzialności, jest zgodny z prawem

    jQ

  • 13. Data: 2011-12-15 09:44:25
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-15 08:04:56 +0000, jQ <a...@s...pl> said:

    > Punkt 13 regulaminu. Abstrahuję tu od kwestii tego, czy sam regulamin
    > groupona, który w ich mniemaniu zwalnia ich od wszelakiej
    > odpowiedzialności, jest zgodny z prawem

    Przepraszam, że tak bezczelnie - czy jesteś tym samym człowiekm, który
    najpierw kupił, a potem zaczął czytać regulamin?
    Czy to zbieżność podpisów tylko?
    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2011-12-15 11:25:40
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 15 Dec 2011 06:51:17 +0100, p 47 napisał(a):

> [...]
    > głupotą sprzedawcy) ale wcale takie działanie nie było obowiązkowe! tj.
    > sprzedawca nie uwarunkował realizacji usługi od tego działania.
    > Do obowiązkach sprzedawcy i w jego interesie lezy bowiem tak sformułować
    > warunki realizacji umowy, aby mógł się z niej wywiązać. Skoro tego nie
    > uczynił nabywca usługi może domagać się jej realizacji w kazdym terminie
    > zgodnym z tym, co w umowie napisano.
    > jesli wówczas sprzedawca tej umowy nie zrealizuje to kupujacy może dochodzić
    > od niego swoich praw w tym i ewent. odszkodowania.

    Jeżeli mu zależy na usłudze. Jeżeli nie po co ma się bujać z wykonawcą?
    Idzie do pośrednika po zwrot kasy za kupon który okazał się
    bezwartościowymi numerkami.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 15. Data: 2011-12-15 21:48:21
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 14-12-2011 o 22:26:09 jQ <a...@s...pl> napisał(a):

    > Skontaktowałem się w tej sprawie z grouponem. ten stwierdził, że jest
    > tylko sprzedawcą kuponów, a za realizację usługi odpowiada firma X.

    Sprzedawca TV też tylko sprzedaje towar i nie odpowiada za to że nie
    działa? :)

    > Odwołali się do regulaminu, który - nie wiem, czy zgodnie prawem -
    > stwierdza, że tak naprawdę groupon za nic nie odpowiada.
    > Powiedzcie mi, kto zgodnie z kodeksem cywilnym odpowiada za niewykonanie
    > usługi, którą zawarłem na konkretnych warunkach i za którą zapłaciłem?
    > Firma X, jako bezpośredni wykonawca, czy groupon, który sprzedał mi
    > kupon?

    Jak dla mnie odpowiada gropuon. Sprzedał usługę. Kto jest podwykonawcą jest
    mniej ważne. Inaczej by np nie budowana autostrad. Główna firma z kilkoma
    podwykonawcami.

    leon
    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem

  • 16. Data: 2011-12-15 21:53:18
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 15-12-2011 o 10:44:25 Bydlę <p...@g...com> napisał(a):

    > Przepraszam, że tak bezczelnie - czy jesteś tym samym człowiekm, który
    > najpierw kupił, a potem zaczął czytać regulamin?
    > Czy to zbieżność podpisów tylko?

    Raz odpowiem trollowi. A co mi tam.
    Regulamin nie może być sprzeczny z prawem nadrzędnym. W tym wypadku
    KC i Ustawą o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej
    Inaczej kazdy by taki punkt dawał

    leon

  • 17. Data: 2011-12-15 22:09:44
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-15 21:48:21 +0000, leon <l...@h...pl> said:

    > Sprzedawca TV

    Telewizji? Z telewizji? Programu? Telewizorów?

    > też tylko sprzedaje towar i nie odpowiada za to że nie
    > działa? :)

    Co nie działa?

    > Jak dla mnie odpowiada gropuon. Sprzedał usługę.

    Nieprawda - nie sprzedawał żadnej usługi.

    --
    Bydlę

  • 18. Data: 2011-12-15 22:10:30
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-15 21:53:18 +0000, leon <l...@h...pl> said:

    > który
    >

    > Regulamin nie może być sprzeczny z prawem nadrzędnym.

    Czyli nie czytałeś regulaminu przedtem.
    To już wszystko wiem.

    --
    Bydlę

  • 19. Data: 2011-12-15 22:16:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/15/2011 3:53 PM, leon wrote:
    > Regulamin nie może być sprzeczny z prawem nadrzędnym.

    Błędne założenie.

    Jak najbardziej może być sprzeczny.
    Co najwyzej jego postanowienia nie są wiążące.

  • 20. Data: 2011-12-15 22:35:55
    Od: jQ <a...@s...pl>

    W dniu 2011-12-15 22:48, leon pisze:
    > Sprzedawca TV też tylko sprzedaje towar i nie odpowiada za to że nie
    > działa? :)

    Owszem, odpowiada jako sprzedawca za sprzedany produkt.

    jQ