  • Data: 2002-08-19 11:31:38
    Temat: Problem z bankiem
    Od: Kuba vel Torki <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupę.

    Mam pytanie dotyczące skradzionej karty kredytowej. Mojemu bratu
    skradziono w pociągu dokumenty (m.in. kartę kredytową) Po wyjściu z
    pociągu, zablokował kartę i zgłosił incydent na policję.
    Teraz po przyjściu wyciągu, okazało się, że z konta zeszło mu ponad 3
    tysiące (wchodzac grubo na debet). Bank każe mu wyrównać debet +
    odsetki. Nikt nie uwzględnił, że karta była zablokowana. Żeby to
    wyjasnić musiał napisać podanie o sprawdzenie kiedy zostały dokonane
    zakupy kartą (zakupy były dokonane podobno w zupełnie innym mieście niż
    brat jechał i zgłaszał kradzież, tak że przebywanie w dwóch miejscach
    fizycznie nie było możliwe). Na razie minął 2 tydzień i sprawa się nic
    nie rusza.
    Czy jest jakiś sposób "postraszenia" banku? Czy można założyć sprawę
    sądową o bezprawne zawłaszczenie środków z konta?
    Ktoś kiedyś mi mówił, że bank nie może sobie tak po prostu zabrać
    pieniędzy z konta, po zgłoszeniu kradzieży i zablokowaniu karty. (w
    końcu karta cały czas jest własnością banku, tak jak i pieniądze które z
    niej wyciągamy)?

    Pozdrawiam
    Kuba