  • 11. Data: 2008-01-30 06:25:14
    Temat: Re: Priorytet
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 29 Jan 2008 23:21:06 +0100, GooRe napisał(a):

    > Skoro nie znalazles ta skad ten termin 14 dni ?

    Było kilkakrotnie na tej i innych grupach jakiś czas temu, poza tym przed
    uplywem 14 dni poczta nie przyjmuje reklamacji i na podstawie tego faktu
    też można taki wniosek wyciągnąć.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 12. Data: 2008-01-30 08:20:36
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 29 Jan 2008 22:06:45 +0100,
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl> screamed:

    > chyba do 14 dni przesyłka musi dojść, powyżej to już jest nie wywiązanie
    > się z umowy, ale nie znalazłem potwierdzenia ustawowego tego twierdzenia

    Nie ma odgórnego terminu. 14 dni to liczba, która dotyczy np. odwołania się,
    przechowywania niektórych przesyłek.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 09:12:43 user up 11602 days, 21:07, 1 user, load average: 0.69, 0.89, 0.27 ]

    Trespassers will be shot. Survivors will be SHOT AGAIN!

  • 13. Data: 2008-01-30 08:35:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Artur M. Piwko pisze:
> [...]
    > Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl> screamed:
    >>

    > Nie ma odgórnego terminu. 14 dni to liczba, która dotyczy np. odwołania się,

    Teoretycznie priorytet powinien dojść w 4 dni, a ekonomiczny - w 6
    dni. W przypadku przekroczenia tych terminów nadawca może napisać
    skargę, ale nie łączy się ona z jakimś finansowym odszkodowaniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-01-30 08:36:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Teoretycznie priorytet powinien dojść w 4 dni, a ekonomiczny - w 6
    > dni. W przypadku przekroczenia tych terminów nadawca może napisać
    > skargę, ale nie łączy się ona z jakimś finansowym odszkodowaniem.

    Chociaż myślę, że jest szansa wygrania sprawy z żądaniem zwrotu
    różnicy pomiędzy kosztem wysłania listu poleconego i priorytetowego,
    jeśli ten pierwszy dojdzie później niż po 4 dniach.

  • 15. Data: 2008-01-31 00:33:14
    Od: Piotr <p...@g...com>

    Liwiusz napisał(a):

    > Chociaż myślę, że jest szansa wygrania sprawy z żądaniem zwrotu
    > różnicy pomiędzy kosztem wysłania listu poleconego i priorytetowego,
    > jeśli ten pierwszy dojdzie później niż po 4 dniach.

    Witaj! :-)

    Pewna przesyłka (paczka - przesyłka rejestrowana) z Białegostoku do
    Gdańska wysłana priorytetem 11 grudnia, wróciła wczoraj zwrotem.
    Sytuacji takich jest mnóstwo, Niektórzy, z uwagi na brak chęci i czasu
    rezygnują z pisania skarg, zażaleń i reklamacji. W przypadku Poczty
    Polskiej - ja również. Szkoda zachodu, liczę, że przepakowana przesyłka
    dotrze do adresata. Liczę, że chociaż otrzyma awizo! :-)