  • 1. Data: 2006-03-16 15:18:47
    Temat: Prezes spółki A podpisuje umowę ze spółką B, której jest głównym udziałowcem
    Od: "sevho" <s...@g...pl>

    Czy do podpisania takiej umowy potrzebny jest pełnomocnik spółki A (bez
    udziału prezesa)?
    Czy umowa podpisana przez prezesa spółki jest A jest ważna (konflikt
    interesów)?

    PZDR Sewer

  • 2. Data: 2006-03-18 23:02:35
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Thu, 16 Mar 2006 16:18:47 +0100, sevho napisał(a):

    > Czy do podpisania takiej umowy potrzebny jest pełnomocnik spółki A (bez
    > udziału prezesa)?
    > Czy umowa podpisana przez prezesa spółki jest A jest ważna (konflikt
    > interesów)?

    Moim zdaniem jest nieważna.
    Nie mozna podpisać umowy z samym sobą.
    Słyszałem natomiast o przypadku, gdzie gość miał dwie spółki z o.o.
    jednoosobowe i w KRS złożył inne wzory podpisów w papierach spółki A i B.

    Nie wiem jaka może być korzyść z handlowania praktycznie z samym sobą.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2006-03-19 11:54:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
    > Moim zdaniem jest nieważna.
    > Nie mozna podpisać umowy z samym sobą.

    jak to z samym sobą?
    osoba fizyczna podpisuje umowę z osobą prawną; gdzie widzisz te same osoby?

    KG

  • 4. Data: 2006-03-20 14:11:18
    Od: "Rezydent" <r...@W...gazeta.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > jak to z samym sobą?
    > osoba fizyczna podpisuje umowę z osobą prawną; gdzie widzisz te same osoby?

    UMOWA

    Zawarta pomiędzy A sp. z o.o. reprezentowaną przez Jana Iksińskiego [...]
    B sp. z o.o. reprezentowaną przez Jana Iksińskiego.

    ########
    w A reprezentuszesz sobą firmę i w B reprezentujesz sobą firmę, czyli jak by
    nie patrzeć umowa jest z samym sobą.
    Podobna sytuacja jest gdy stroną umowy jest osoba fizyczna.

    Swoboda działalności gospodarczej swobodą, ale jestem za tym, aby ograniczyć
    takie procedery ustawowo.
    Ktoś założy sobie 10 spółek i spółeczek i będzie handlował sam ze sobą - czy
    to nie jest paranoja jakaś ?

    Pozdrawiam
    Rezydent

  • 5. Data: 2006-03-20 18:50:37
    Od: "No Name" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Rezydent" <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ograniczyć
    > takie procedery ustawowo.
    > Ktoś założy sobie 10 spółek i spółeczek i będzie handlował sam ze sobą -

    Spółka zoo (jednoosobowa) zawiera z drugą spółką zoo (jednoosobową) umowę i
    nawet jak osoba spółki jednej i drugiej jest ta sama to wszystko jest ok.
    Takie jest prawo

  • 6. Data: 2006-03-20 21:24:41
    Od: "No Name" <a...@e...pl>

    Użytkownik "No Name" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Spółka zoo (jednoosobowa) zawiera z drugą spółką zoo (jednoosobową) umowę
    > i nawet jak osoba spółki jednej i drugiej jest ta sama to wszystko jest

    i jeszcze trzeba pamiętać, że

    Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego - Ośrodek Zamiejscowy w Poznaniu

    z dnia 20 maja 1999 r.

    I SA/Po 2067/98

    Osoba fizyczna działająca jako organ osoby prawnej, nie może być drugą
    stroną czynności prawnej, której dokonuje w imieniu tej osoby, chyba, że ze
    względu na treść czynności wyłączona jest możliwość naruszenia interesów
    osoby prawnej.