  • 1. Data: 2005-03-24 13:05:48
    Temat: Prawo wlasnosci a prawo do wylacznego korzystania
    Od: "BOB" <c...@c...ikatel.cuttt.pl>

    Kupilem od dewelopera mieszkanie wraz z miejscem postojowym w parkingu
    podziemnym. W przedwstepnej umowie sprzedazy jest zapis, ze deweloper
    przeniesie prawo wlasnosci mieszkania, udzialu w gruncie i czesci wspolnych
    bud. oraz przynaleznego miejsca postojowego w formie aktu notarialnego. Na
    mieszkanie, grunt i miejsce postojowe mam osobne faktury, rowniez w umowie
    maja one swoje ceny i stawki VAT. Obecnie deweloper proponuje mi podpisanie
    aktu na ktorym mowa jest o przeniesieniu prawa wlasnosci do mieszkania na
    mnie oraz o przeniesieniu PRAWA DO WYLACZNEGO KORZYSTANIA z miejsca
    postojowego.

    Prosze o opinie jaka jest faktyczna roznica pomiedzy prawem wlasnosci a
    prawem do wylacznego korzystania. Jak to interpretowac, bo mam obawy przed
    podpisaniem tej tresci aktu.

    TB

  • 2. Data: 2005-03-26 10:57:46
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Najpierw wyjaśnij, jaki jest status prawny tego garażu podziemnego: czy miejsca
    postojowe są traktowane jak pomieszczenie
    przynależne, czy raczej garaż jest osobnym lokalem będącym współwłasnością wielu
    osób, czy jeszcze może jako część
    wspólna nieruchomości z prawem do korzystania z miejsc postojowych?
    Podpowiedź: zażądaj kopii zezwolenia na użytkowanie obiektu (wydanego przez
    odpowiednią komórkę nadzoru budowlanego w
    starostwie powiatowym).
    JaC