  • 1. Data: 2008-09-07 21:11:50
    Temat: Prawo spółdzielcze.
    Od: Galo <a...@g...com>

    Witam...

    Może mi ktoś z Państwa wytłumaczyć łapotologicznie kwestię sporną między
    opłatami pobieranymi przez spółdzielnię "czynsz", a prawem własności
    mieszkania. Mieszkanie wykupione wraz z gruntem + wpis do księgi
    wieczystej. Podatek za grunt jest odprowadzany. Czy działanie
    spółdzielni jest zgodne z literą prawa ?
    Mam blade pojęcie w tym zakresie. Rozumiem to jako bezprawne naliczanie
    opłat... ale równie dobrze może być haczyk prawny na zasadzie którego
    mają takie prawo.

    Z góry przepraszam jeśli powielam wątek... szukajka nie wypluła mi nic
    podobnego.

  • 2. Data: 2008-09-07 21:17:48
    Temat: Re: Prawo spółdzielcze.
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Galo" <a...@g...com> napisał

> [...]
    > Mam blade pojęcie w tym zakresie. Rozumiem to jako bezprawne
    > naliczanie opłat... ale równie dobrze może być haczyk prawny na

    Jeśli mieszkanie jest twoją własnością to nie płacisz *czynszu*.
    Płacisz za to koszty eksploatacyjne, koszty zarządu, składkę na
    fundusz remontowy. W decyzji o wysokości opłat masz wyszczególnione
    za co ile.

  • 3. Data: 2008-09-07 21:39:16
    Od: Galo <a...@g...com>

    Alek pisze:
> [...]
    > Płacisz za to koszty eksploatacyjne, koszty zarządu, składkę na
    > fundusz remontowy. W decyzji o wysokości opłat masz wyszczególnione

    Jako małżeństwo jesteśmy właścicielami mieszkania. Spółdzielnia w takim
    razie ewidentnie łamie prawo żądając opłatę za czynsz... Tłumaczą się
    wspólnotą mieszkaniową... czyli: w ich rozumieniu zwolnienie z czynszu
    następuje po zawiązaniu tejże wspólnoty np. jedna/dwie klatki, bądź cały
    blok. Jeśli to co napisałeś jest prawdą... nie pozostaje mi nic innego,
    jak wyjaśnić sprawę przed sądem i zażądać zwrotu pieniędzy, które
    bezprawnie pobierali.

  • 4. Data: 2008-09-08 05:21:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > prawdą... nie pozostaje mi nic innego, jak wyjaśnić sprawę przed
    > sądem i zażądać zwrotu pieniędzy, które bezprawnie pobierali.

    Zanim zaczniesz awanturę sprawdź dokładnie *co* płacisz.
    Dla ułatwienia porównaj swój wymiar "czynszu" z analogicznym
    dokumentem sąsiada który ma mieszkanie niewykupione. Ludzie
    często "czynszem" nazywają ogólnie opłaty wnoszone do
    spóldzielni/administracji nie wnikając w to za co dokładnie
    płacą.

  • 5. Data: 2008-09-08 20:07:43
    Od: Galo <a...@g...com>

    Alek pisze:

> [...]
    > często "czynszem" nazywają ogólnie opłaty wnoszone do
    > spóldzielni/administracji nie wnikając w to za co dokładnie

    Sprawdziłem to dokładnie przed zadaniem pytania na grupie. Dowiedziałem
    się natomiast, że wszyscy lokatorzy, którzy są w mojej sytuacji,
    otrzymali identyczne wyjaśnienia jak moja żona przedstawione wyżej.
    Bezczelnie spółdzielnia z początkiem roku przesłała podwyżkę opłat od
    metra + usługi. Awanturę chyba czas zacząć... zasięgnąć porady
    prawniczej "nie twierdzę, że mam wątpliwości odnośnie Twojej wiedzy".
    Pozew zbiorowy wydaje się rozsądniejszy, niż zaczynać wojenkę w
    pojedynkę. Ludzie są zastraszeni... komornik. Szkoda, że dopiero teraz
    się tym zainteresowałem... proceder ten trwa już dziesięć miesięcy.