  • Data: 2008-08-17 19:30:18
    Temat: Prawo spadowe w innych państwach (Izrael)
    Od: "karslawek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Czy ktoś się orientuje jak to czyli prawo spadkowe wygląda w Izraelu?
    Pewna kobieta z Polski dostała spadek po krewnej, która mieszkała w Izraelu.
    Ta kobieta również zmarła i jej dwoje dzieci ma dziedziczyć ten spadek. Sąd
    w Polsce wydał postanowienie orzekające że te dzieci są spadkobiercami tej
    kobiety.
    Te dzieci dostały pismo z sądu w Izraelu, ze spadek jest do odebrania tylko
    trzeba przedstawić dokument potwierdzający że są prawowitymi spadkobiercami.
    Jak odpisał mi pan z sądu w Izraelu muszę mieć taki izraelski dokument.
    Teraz pytania:
    1. Jak uzyskać taki dokument?
    2. Czy polski dokument przetłumaczony przez tłumacza przysięgłego to za
    mało?
    3. Czy są jakieś terminy na dostarczenie takowych dokumentów?
    Trzecie pytanie stąd, że pewna kancelaria w Izraelu zajmowała sie podziałem
    tego spadku bo spadkobierców w sumie było kilkudziesięciu i niby podała
    termin ostateczny na dostarczenie jakichś tam dokumentów, te dzieci nie
    dostarczyły ich na czas. W rozmowie telkefoniucznej powiedzieli, ze za późno
    na wszystko i kasy nie Będzie. A za pół roku otrzymały te dzieci pismo z
    sadu w Izraelu ze spadek jest tylko trzeba dostarczyć potwierdzenie że są
    spadkami.

    Czy ktoś może w tej sprawie cos podpowiedzieć?
    Jak dzwonię do tej kancelarii to jeden oddaje telefon drugiemu bo po
    angielsku nie śmigają tak dobrze żeby normalnie wytłumaczyć.A jak pisałem do
    sądu to gościu mi odpisał że on nic w tej sprawie nie może zrobić, to nawet
    doradzić nie mógł?
    Pomóżcie proszę.