  • 1. Data: 2007-04-25 06:08:38
    Temat: Prawo pracy - wypowiedzenie
    Od: " !!!" <a...@g...pl>

    Witam wszystkich, mam problem w którym może mi Pomożecie.
    A więc:
    Stan faktyczny:
    Jestem zatrudniony na czas nieokreślony, okres wypowiedzenia wynosi 3
    miesiące, urlop 26 dni.
    A oto pytania:
    1) Kiedy należy złożyć wypowiedzenie? Pierwszego dnia miesiąca czy na
    przykład mogę 15-go powiedzmy czerwca. Jeżeli mogę 15-go czerwca (bądź np.
    10-go) to kiedy kończy się okres wypowiedzenia - 31 sierpnia? 15 września?
    30 września?
    2) Wymiar urlopu - powiedzmy że wypowiedzenie kończy się 31 sierpnia zatem:
    26:12 = 2,16 miesięcznie
    2,16 x 8 = 17,28
    Zatem urlop to 17 dni - tak?
    Dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-04-25 06:31:39
    Temat: Re: Prawo pracy - wypowiedzenie
    Od: ps <p...@g...pl>

    !!! napisał(a):
> [...]
    > 10-go) to kiedy kończy się okres wypowiedzenia - 31 sierpnia? 15 września?

    Bieg wypowiedzenia rozpoczyna się z pierwszym dniem miesiąca
    następującego po tym, w którym złożyłeś wypowiedzenie. Czy 12, czy 15
    czy 30 czerwca, to i tak zacznie się 1 lipca. I od tego trzy miesiące.

    > 2) Wymiar urlopu - powiedzmy że wypowiedzenie kończy się 31 sierpnia zatem:
    > 26:12 = 2,16 miesięcznie
    > 2,16 x 8 = 17,28
    > Zatem urlop to 17 dni - tak?

    18 dni.

  • 3. Data: 2007-04-25 06:33:46
    Od: ps <p...@g...pl>

    (..)
> [...]

    następującego po tym, w którym złożyłeś wypowiedzenie. Czy 12, czy 15
    czy 30 czerwca, to i tak zacznie się 1 lipca. I od tego trzy miesiące.
    Czyli do 30 września.

    > 2) Wymiar urlopu - powiedzmy że wypowiedzenie kończy się 31 sierpnia zatem:
    > 26:12 = 2,16 miesięcznie
    > 2,16 x 8 = 17,28

    x 9

    > Zatem urlop to 17 dni - tak?

    20 dni.

  • 4. Data: 2007-04-25 07:03:03
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 25 Apr 2007 08:33:46 +0200, ps napisał(a):

> [...]
    > następującego po tym, w którym złożyłeś wypowiedzenie. Czy 12, czy 15
    > czy 30 czerwca, to i tak zacznie się 1 lipca. I od tego trzy miesiące.

    To w zasadzie bez znaczenia, ale bieg wypowiedzenia zaczyna się w
    momencie złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu.
    Poza tym wszystko się zgadza.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd || http://olgierd.bblog.pl
    http://www.allegro.pl/item186353104_nikon_fm2.html

  • 5. Data: 2007-04-25 07:45:28
    Od: ps <p...@g...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > To w zasadzie bez znaczenia, ale bieg wypowiedzenia zaczyna się w
    > momencie złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu.

    Wiem, ale nie chciałem mieszać i czekać na pytanie 'to czemu jeśli 3
    miesiące, to do końca września' :)

    (..)

  • 6. Data: 2007-04-25 07:50:02
    Od: ps <p...@g...pl>

    Olgierd napisał(a):
    (..)
    > To w zasadzie bez znaczenia, ale bieg wypowiedzenia zaczyna się w
    > momencie złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu.

    Tak, tylko chciałem uniknąć pytania, że jeśli tak, to czemu 3 miesiące
    kończą się z końcem września :)
    (..)