  • 1. Data: 2009-07-23 17:25:22
    Temat: Prawo pracy, krótkie pytanie
    Od: lugi <l...@w...pl>

    Czy do lat pracy wlicza się szkoła(technikum) i późniejsza służba
    wojskowa(1 rok).

  • 2. Data: 2009-07-23 18:18:13
    Temat: Re: Prawo pracy, krótkie pytanie
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    lugi pisze:
    > Czy do lat pracy wlicza się szkoła(technikum) i późniejsza służba
    > wojskowa(1 rok).
    do wymiaru urlopu tak, poza tym w zasadzie wszędzie (nie jestem na 100%
    pewnie, czy nie całkowicie wszędzie) liczy się zakładowy staż pracy

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 3. Data: 2009-07-23 18:25:43
    Od: lugi <l...@w...pl>

    Roman Rumpel pisze:
    > do wymiaru urlopu tak, poza tym w zasadzie wszędzie (nie jestem na 100%
    > pewnie, czy nie całkowicie wszędzie) liczy się zakładowy staż pracy
    stażu żadnego nie miałem, tylko praktykę. "Od razu" po wojsku zacząłem
    pracę, byłem jeszcze na zasiłku, ale to na pewno się nie wlicza.
    Dziękuję za szybką odpowiedź, muszę iść do kadrowej.

  • 4. Data: 2009-07-23 19:10:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4aahl$6f7$1@nemesis.news.neostrada.pl lugi
    <l...@w...pl> pisze:

    > muszę iść do kadrowej.
    Pytając o cokolwiek w tej materii od razu nalegaj na podanie konkretnej
    podstawy prawnej i nie daj sie zbywać tekstami typu "bo tak trzeba, takie są
    przepisy".

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-07-24 06:56:32
    Od: MareK <m...@v...pl>

    lugi pisze:
    > stażu żadnego nie miałem, tylko praktykę. "Od razu" po wojsku zacząłem
    > pracę, byłem jeszcze na zasiłku, ale to na pewno się nie wlicza.

    Okresy pobierania zasiłku dla bezrobotnych wliczają się do stażu pracy.

    Art. 79 ustawy z 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i
    instytucjach rynku pracy:

    1. Okresy pobierania zasiłku i stypendium przyznanych na podstawie art.
    41 ust. 1, art. 53g ust. 1, art. 53 ust. 6 i art. 55 ust. 1 wlicza się
    do okresu pracy wymaganego do nabycia lub zachowania uprawnień
    pracowniczych oraz okresów składkowych w rozumieniu przepisów o
    emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
    2. Okresów pobierania zasiłku i stypendium nie wlicza się jednak do:
    1) okresów wymaganych do nabycia prawa i długości okresu pobierania zasiłku;
    2) okresu zatrudnienia, od którego zależy nabycie prawa do urlopu
    wypoczynkowego;
    3) stażu pracy określonego w odrębnych przepisach, wymaganego do
    wykonywania niektórych zawodów.

    Pamiętaj jednak, że do stażu zostanie wliczony jedynie okres pobierania
    zasiłku - same okresy, kiedy już straciłeś zasiłek i tylko podpisywałeś
    listę NIE. Weź stosowne zaświadczenie z urzędu pracy i do kadrowej :)
    MareK

  • 6. Data: 2009-07-24 07:23:59
    Od: lugi <l...@w...pl>

    MareK pisze:

    > Okresy pobierania zasiłku dla bezrobotnych wliczają się do stażu pracy.
    >
    > Art. 79 ustawy z 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i
    > instytucjach rynku pracy

    Czyli po prostu szkoła średnia, wojsko i zasiłek się wliczają.
    Dzięki wielkie.

  • 7. Data: 2009-07-24 08:39:13
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    Użytkownik "lugi" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli po prostu szkoła średnia, wojsko i zasiłek się wliczają.
    > Dzięki wielkie.

    Ale do czego konkretnie? Jeśli chodzi Ci o wymiar urlopu, to szkoła średnia
    owszem - zalicza się, ale do stażu pracy potrzebnego do uzyskania prawa do
    emerytury już nie.

  • 8. Data: 2009-07-24 14:00:07
    Od: lugi <l...@w...pl>

    > Ale do czego konkretnie? Jeśli chodzi Ci o wymiar urlopu, to szkoła
    > średnia owszem - zalicza się, ale do stażu pracy potrzebnego do
    > uzyskania prawa do emerytury już nie.

    Właśnie chodzi mi o wymiar urlopu, do emerytury jeszcze mam dużo czasu.