    From: "szlovak" <B...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo patentowe, jak sprawdzic patent?
    Date: Thu, 7 Jul 2005 22:35:56 +0000 (UTC)

    Witam

    Sprawa jest taka: ktoś twierdzi że ma patent w Polsce. Jest to
    urządzenie, konkretnie regualtor obrotów wentylatora procesora w
    komputerze od temperatury. W sumie podejrzewam że opatentował sposób
    działania, bo samo urządzenie raczej jest tak proste i powszechne w
    ogromnej liczbie urządzeń na świecie (nie tylko komputery) że chyba
    samego urządzenia jako takiego nie mógł opatentować, tylko metodę.
    Zapytałem go jaki numer patentu- cisza, co opatentował (może powiedzieć
    , przecież to chronione)- też cisza. Nawet nie wiem jak się ten ktoś
    nazywa ,jak na razie, bo to sprzedawca na allegro. Więc moje pytanie
    dotyczy tego czy ta osoba jest zoobowiązana do podania numeru patentu?
    Czy trzeba przekopać bazę patentów w urzędzie, czy jakoś tak? W sumie
    facet może kłamac, napisał że ma patent a może go nie mieć, czy to
    karalne/zabronione?

    Adam