    From: "Alex Bastek" <a...@g...at>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo jazdy w PL / zameldowanie za granicą / wojsko
    Date: Tue, 27 Apr 2004 18:14:38 +0200

    Mieszkam w Austrii i jestem tylko tu zameldowany. Obywatelstwo mam polskie.
    Chciałbym zrobić sobie prawo jazdy A+B w Polsce ponieważ w Austrii koszty
    takiej przyjemności to min. około EUR 1500,--
    Ja studiuję i całkiem zwyczajnie nie mogą sobie na ten wydatek pozwolić.
    Skoro jestem Polakiem, to mogę przecież to zrobić w PL, ale...

    Z tego co wiem muszę być zameldowany na najmniej 6 miesięcy aby mieć
    możliwość wyrobienia prawa jazdy. Czy to się zgadza? Czy wystarczy 6-cio
    miesięczny meldunek tymczaowy (jeśli coś takiego w ogóle istnieje?)?
    Co ważniejsze... mogę wyrabiać prawko dopiero po upływie pewnego czasu od
    zameldowania, czy teoretycznie od razu po zgłoszeniu meldunku?

    Żeby nie było za łatwo... mam 24 lata i nie byłem w wojsku (powołania nie
    dostawałem, ponieważ jestem od 15 roku życia wymeldowany). Co się stanie
    jeśli ja się w Polsce zamelduję?

    Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś umiałby odpowiedzieć na te pytania!
    Alex

    PS. Do którego roku życia jest w PL obowiązek wojska? Do 26?