    From: agent <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo jazdy - Cygan zawinił, a kowala powiesili.
    Date: Fri, 18 Jan 2008 21:27:22 +0100

    Witam Grupowiczów!

    Znalazłem taki oto artykuł:
    http://emetro.newspaperdirect.com/epaper/viewer.aspx
    (Metro z 17-go stycznia -> "Oko na prawko")
    i tak się zastanawiam, czy wlepianie mandatu, czy nawet zatrzymanie
    prawa jazdy kierowcy, któremu urzędasy nie wpisały jakichś cyferek w
    stosowną rubryczkę, ma konkretną podstawę prawną? Czy szary człowiek,
    który dopełnił wszelkich formalności, przeszedł badania lekarskie,
    zdał egzamin i otrzymał stosowne uprawnienia do prowadzenia pojazdu,
    na prawdę musi dodatkowo przestudiować setki aktów prawnych żeby nie
    paść ofiarą jakichś chorych przepisów o których istnieniu nawet nie
    miał bladego pojęcia? Ja wiem, że nieznajomość prawa nie zwalnia od
    odpowiedzialności, ale do jasnej cholery, jeśli to urząd coś zawalił,
    to dlaczego odpowiedzialność przerzucana jest na obywateli??? A może
    to jest zwykły, dziennikarski bełkot i nie ma się czym przejmować? Co
    sądzicie o tej, jak dla mnie, zupełnie absurdalnej sytuacji???
    A.