-
1. Data: 2005-05-31 11:25:25
Temat: Prawo e-konsumenta.
Od: "gawdzik" <g...@l...edu.pl>
Cześć,
przytrafiła mi się ostatnio taka historia. Zakupiłem w sklepie internetowym
pewne urządzenie, po rozpakowaniu i podłączeniu okazało się ono jednak
niesprawne. Czy w takim wypadku przysługuje mi 10-dniowy termin zwrotu
produktu bez podania przyczyny? Czy postępuję się wtedy wg. praw dotyczących
sprzedaży produktu niezgodnego z umową? Krótko chodzi mi o to czy mogę
bezwględnie rządać od sklepu zwrotu gotówki czy najpierw muszę odesłać
sprzęt do serwisu w celu jego sprawdzenia?
--
Pozdrawiam:
gawdzik
-
2. Data: 2005-05-31 13:39:59
Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
gawdzik napisał(a):
> przytrafiła mi się ostatnio taka historia. Zakupiłem w sklepie internetowym
> pewne urządzenie, po rozpakowaniu i podłączeniu okazało się ono jednak
> niesprawne. Czy w takim wypadku przysługuje mi 10-dniowy termin zwrotu
> produktu bez podania przyczyny? Czy postępuję się wtedy wg. praw dotyczących
> sprzedaży produktu niezgodnego z umową? Krótko chodzi mi o to czy mogę
> bezwględnie rządać od sklepu zwrotu gotówki czy najpierw muszę odesłać
> sprzęt do serwisu w celu jego sprawdzenia?
Jeśli jesteś konsumentem - możesz odstąpić od umowy w ciągu 10 dni (z
pewnymi wyjątkami) -
ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów
a tak w ogóle, to http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=307
KG
-
3. Data: 2005-05-31 14:18:51
Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
Od: "gawdzik" <g...@l...edu.pl>
Tak, czytałem to wszystko. Nie wiem tylko, jak już wspomniałem, czy w tym
wypadku przysługuje mi prawo zwrotu w terminie 10 dni czy muszę najpierw
produkt reklamować? I jeszcze pytanie kto pokrywa w takim wypadku koszty
przesyłki? (mówię zarówno o reklamacji jak i zwrocie towaru w ciągu 10 dni).
--
Pozdrawiam:
gawdzik
Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
news:d7hp7f$5s6$2@news.onet.pl...
> gawdzik napisał(a):
> > przytrafiła mi się ostatnio taka historia. Zakupiłem w sklepie
internetowym
> > pewne urządzenie, po rozpakowaniu i podłączeniu okazało się ono jednak
> > niesprawne. Czy w takim wypadku przysługuje mi 10-dniowy termin zwrotu
> > produktu bez podania przyczyny? Czy postępuję się wtedy wg. praw
dotyczących
> > sprzedaży produktu niezgodnego z umową? Krótko chodzi mi o to czy mogę
> > bezwględnie rządać od sklepu zwrotu gotówki czy najpierw muszę odesłać
> > sprzęt do serwisu w celu jego sprawdzenia?
>
> Jeśli jesteś konsumentem - możesz odstąpić od umowy w ciągu 10 dni (z
> pewnymi wyjątkami) -
> ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów
> a tak w ogóle, to http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=307
>
> KG
-
4. Data: 2005-05-31 14:47:34
Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
gawdzik napisał(a):
> Tak, czytałem to wszystko. Nie wiem tylko, jak już wspomniałem, czy w tym
> wypadku przysługuje mi prawo zwrotu w terminie 10 dni czy muszę najpierw
> produkt reklamować? I jeszcze pytanie kto pokrywa w takim wypadku koszty
> przesyłki? (mówię zarówno o reklamacji jak i zwrocie towaru w ciągu 10 dni).
Możesz zwracać, nie musisz reklamować niezgodności. Tylko że napisałbym
że towar był niepsrawny, tak żeby nie zarzucono Ci jego uszkodzenia.
Przy zwrocie - raczej Ty. Przy reklamacji z niezgodności - masz prawo
żądać zwrotu poniesionych kosztów.
KG
-
5. Data: 2005-05-31 15:18:27
Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
Od: "gawdzik" <g...@l...edu.pl>
Wielkie dzięki za pomoc :)
--
Pozdrawiam:
gawdzik
Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
news:d7ht66$dbr$3@news.onet.pl...
> gawdzik napisał(a):
> > Tak, czytałem to wszystko. Nie wiem tylko, jak już wspomniałem, czy w
tym
> > wypadku przysługuje mi prawo zwrotu w terminie 10 dni czy muszę najpierw
> > produkt reklamować? I jeszcze pytanie kto pokrywa w takim wypadku koszty
> > przesyłki? (mówię zarówno o reklamacji jak i zwrocie towaru w ciągu 10
dni).
>
> Możesz zwracać, nie musisz reklamować niezgodności. Tylko że napisałbym
> że towar był niepsrawny, tak żeby nie zarzucono Ci jego uszkodzenia.
> Przy zwrocie - raczej Ty. Przy reklamacji z niezgodności - masz prawo
> żądać zwrotu poniesionych kosztów.
>
> KG
-
6. Data: 2005-05-31 15:26:53
Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>
kam <X#k...@w...pl#X> wrote:
> Możesz zwracać, nie musisz reklamować niezgodności. Tylko że napisałbym
> że towar był niepsrawny, tak żeby nie zarzucono Ci jego uszkodzenia.
Jak najbardziej, tylko trzeba pamietac o zachowaniu terminu i formy
_PISEMNEJ_ a nie jakims emailem, telefonicznie itp. W koncu po to
wprowadzono ten tryb odstapienia od umowy - nie ma on zwiazku z wadliwoscia
towaru. Ale slusznie zaznaczono zeby powolac sie na uszkodzenie towaru - by
sprzedawca nie staral sie zrobic Ci na zlosc. Postaraj sie jak najlepiej
udokumentowac uszkodzenie przed odeslaniem.
> Przy zwrocie - raczej Ty. Przy reklamacji z niezgodności - masz prawo
> żądać zwrotu poniesionych kosztów.
Dodatkowo przemawia za tym porowanie odstapienia od umowy z powolanej
ustawy w trybie art. 7 i 12. W art. 12 wprost mowi sie o odstapieniu na
koszt przedsiebiorcy, w 7 o zwrocie co strony swiadczyly [czyli odsylasz na
swoj koszt ale mozesz zadac zarowno zwrotu ceny towaru jak i kosztow
przesylki,[w jedna stone - do Ciebie], manipulacyjnych [jak w Proline] itp.
--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938
Stop dla patentow na oprogramowanie! Dodaj swoj glos:
http://patenty.komada.org/index.php
-
7. Data: 2005-05-31 15:45:53
Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Michal Bien napisał(a):
> Jak najbardziej, tylko trzeba pamietac o zachowaniu terminu i formy
> _PISEMNEJ_ a nie jakims emailem, telefonicznie itp.
mailem to jeszcze mogłoby być, w końcu forma pisemna jest tylko dla
celów dowodowych, ale istotnie najlepiej na piśmie i listem poleconym
> Dodatkowo przemawia za tym porowanie odstapienia od umowy z powolanej
> ustawy w trybie art. 7 i 12. W art. 12 wprost mowi sie o odstapieniu na
> koszt przedsiebiorcy, w 7 o zwrocie co strony swiadczyly [czyli odsylasz na
> swoj koszt ale mozesz zadac zarowno zwrotu ceny towaru jak i kosztow
> przesylki,[w jedna stone - do Ciebie]
uważasz, że można żądać zwrotu kosztów przesyłki? czy to jest
świadczenie z umowy od której odstępujesz?
KG
-
8. Data: 2005-05-31 16:20:17
Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
Od: "K. Borek" <k...@a...waw.pl>
gawdzik wrote:
> Cześć,
> przytrafiła mi się ostatnio taka historia. Zakupiłem w sklepie
> internetowym pewne urządzenie, po rozpakowaniu i podłączeniu okazało
> się ono jednak niesprawne. Czy w takim wypadku przysługuje mi
> 10-dniowy termin zwrotu produktu bez podania przyczyny? Czy postępuję
> się wtedy wg. praw dotyczących sprzedaży produktu niezgodnego z
> umową? Krótko chodzi mi o to czy mogę bezwględnie rządać od sklepu
> zwrotu gotówki czy najpierw muszę odesłać sprzęt do serwisu w celu
> jego sprawdzenia?
Umowa została zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa sprzedawcy więc w
terminie 10 dni konsument ma prawo odstapienia od umowy bez podania
przyczyn.
Wcale nie będzie dziwne takie odstąpienie w sytuacji, gdy konsument otrzymał
niesprawny produkt.
--
Pozdrawiam,
Krystyna Borek
--> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--
--> Polscy windykatorzy --> http://windykatorzy.info