  • 1. Data: 2004-01-29 21:12:22
    Temat: Prawo do wykonania kopii utworu audio
    Od: "Przemysław Bąbka" <m...@g...pl>

    Witam

    Nurtuje mnie jedna sprawa. Mam dosyć sporą kolekcję legalnych kaset audio.
    Chciałbym miec możliwość (legalnego i zgodnego z prawem autorskim) posiadania
    tych utworów na plycie CD jako pliki mp3 czy tez jako płytę audio.

    I teraz trzy kwestie:
    1. Czy mogę dokonać kopii utworów (w ustawie jest chyba tylko mowa o kopii
    programów komputerowych). Jeżeli tak, to czy mogę to zrobić na inny format
    2. Czy mogę w celu ułatwienia sobie życia nagrać na płytę pliki mp3
    zciągnięte z internetu? Oczywiście cały czas mowa o utworach które mam na
    legalnych kasetach audio
    3. Jak wygląda sprawa historii tych kaset, tzn. część kaset ma ponad 6-7 lat,
    gdy (chyba) ustawa o prawo autorskim miała inne brzmienie. Czy odnośnie
    starszych tyczy się stara treść ustawy, a odnośnie nowszych - nowa?

  • 2. Data: 2004-01-29 21:26:33
    Temat: Re: Prawo do wykonania kopii utworu audio
    Od: "Gonia" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Bąbka" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bvbsvl$3t1$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >

    > 1. Czy mogę dokonać kopii utworów (w ustawie jest chyba tylko mowa o kopii
    > programów komputerowych). Jeżeli tak, to czy mogę to zrobić na inny format

    Prawo autorskiego pozwala sporządzić kpoie filmów i utworów muzycznych:
    -na własny użytek
    -z legalnie kupionych filmów....
    Z ustawy nie wynika czy płyty legalne należy mieć na własność, czy tylko
    posiadać ( np. pożyczyć od kolegi )

  • 3. Data: 2004-01-29 23:13:10
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bvbtl2$r45$1@news.onet.pl>, Gonia wrote:
    > Prawo autorskiego pozwala sporządzić kpoie filmów i utworów muzycznych:
    > -na własny użytek
    > -z legalnie kupionych filmów....

    Możesz podać konkretną podstawę prawną (art i u)?
    W PA nie widzę nigdzie przyzwolenia na kopiowanie egzemplarza utworu w
    ramach dozwolonego użytku prywatnego.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-01-29 23:25:40
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bvbsvl$3t1$1@inews.gazeta.pl>, Przemysław Bąbka wrote:
    > Nurtuje mnie jedna sprawa. Mam dosyć sporą kolekcję legalnych kaset audio.
    ..
    > 1. Czy mogę dokonać kopii utworów (w ustawie jest chyba tylko mowa o kopii
    > programów komputerowych). Jeżeli tak, to czy mogę to zrobić na inny format

    Moim zdaniem formalnie nie możesz (bo jak sam zauważyleś nie ma w PA
    odpowiedniego zapisu), ale nie popadajmy w przesadę, jeśli masz legalne
    kopie to nie wierzę aby ktoś się przyczepił. Nie narusza to MZ zbytnio
    interesów twórcy/właściciela.
    Czy będzie to na CD czy do mp3 nie ma znaczenia.

    > 2. Czy mogę w celu ułatwienia sobie życia nagrać na płytę pliki mp3
    > zciągnięte z internetu? Oczywiście cały czas mowa o utworach które mam na
    > legalnych kasetach audio

    Nie, nie możesz z 2ch powodów:
    - mp3 z internetu są zwykle zgrywane z CD za które nie bez kozery płaci
    się normalnie więcej. Na pewno da się poznać różnicę.
    - formalnie jest to najcześciej nielegalny egzemplarz (pozostaje kwestia
    rozróżnienia).

    > 3. Jak wygląda sprawa historii tych kaset, tzn. część kaset ma ponad 6-7 lat,
    > gdy (chyba) ustawa o prawo autorskim miała inne brzmienie. Czy odnośnie
    > starszych tyczy się stara treść ustawy, a odnośnie nowszych - nowa?

    Wszystkich - nowa.

    --
    Marcin