  • 11. Data: 2005-03-22 17:18:03
    Temat: Re: Prawo do wiezerunku
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    Tristan Alder wrote:

    > Niby jak... Zrobił zdjęcie usługowo na zlecenie...

    Mowimy w tym przypadku raczej o zdjeciach ktore walaja sie w szkonych
    zbiorach
    a sa w wiekszosci wykonywane przez uwczesnych uczniow,
    jakies szkolne kolka fotograficzne , zapaleni amatorzy ktorzy za wlasna kase
    biegali po szkole , szkolnych uroczystosciach i fotografowali co sie da,
    potem dajac jakies odbitki kadrze pedagogicznej .....
    Wiec do tych zdjec kto ma prawa autorskie ?????
    Ten kto je wykonal czy ten czyja "facjata" jest na nich ????

    MAYKY

  • 12. Data: 2005-03-22 17:26:13
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    teraz dopiero zjechal mi ten twoj post ,
    moj kilka linijek wyzej pisalem w innym kontekscie - soory

    > Nie, zdjęcia o jakich myślimy, są z tzw. tablo wiszących na
    > korytarzach.

    sam jestem ciekaw ,zaraz napisze do znajomego ktory siedzi
    w prawie autorskim medialnym moze odpowie ...
    Choc dla mnie jest to takie ze nawet jesli fotografie
    sa z tabla - zazwyczaj popiersia wlasnie z zakladow foto -
    to tak czy inaczej ma do nich chyba prawo autorskie
    zaklad fotograficzny gdzie bylo wykonane , kropka chyba w tym
    ze ani ON ani wlasciciel zdjecia nie moze wykozystac tej fotografi do innych
    celow
    jak np - zdjecie dowodowe , legitymacyjne, paszportowe itd.....

    > taaa... To na pewno nie dostaniemy zgody.

    No to juz masz konflikt - jesli faktycznie jakis belfer zobaczy sie
    a nie bedzie chcial , nie wyrazal zgody na publikacje ( jesli powinien byl
    bo nie jest
    osoba publiczna - tego nie wiem) bedzie wspomniana draka.

    Ja zalatwil bym to bardzo prosto , zdjecia ktore mozna zrobic wykonal
    jeszcze raz
    ( wspomnianymi w innym watku sposobem) papierowych spraw
    dochodzil tam gdzie trzeba .

    pozdrawiam

    MAYKY