  • 1. Data: 2002-08-30 14:13:34
    Temat: Prawo do schematu urządzenia elektronicznego
    Od: "Audioamp" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Z sieci ściągnąłem sporą ilość schematów (dostępne na różnych stronach www)
    różnych urządzeń elektronicznych. Ściągnięte schematy nagrywam na CD i
    sprzedaje na aukcji, które są usuwane z opisem, że naruszam dobro osobiste
    osób trzecich. Czy według prawa jest to prawda, czy rzeczywiście schemat
    jest dobrem osobistym i czy nie można ich sprzedawać.

    Audioamp

  • 2. Data: 2002-08-30 16:46:56
    Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Audioamp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osób trzecich. Czy według prawa jest to prawda, czy rzeczywiście schemat
    > jest dobrem osobistym i czy nie można ich sprzedawać.

    Schemat jest elementem pracy twórczej: projektu urządzenia i IMHO podlega
    pod prawo autorskie. Czy wolno go Ci sprzedawać - zależy, czy do tego
    dopuścił właściciel schematu - informacja winna być gdzieś na stronie - jak
    nie ma, musisz uzyskać zgodę właściciela (pisemną).

    Dominik Jan Domin

  • 3. Data: 2002-08-30 18:54:34
    Od: "Audioamp" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    jak
    > nie ma, musisz uzyskać zgodę właściciela (pisemną).

    No dobrze ale, najczęściej firmy nie udostępniają schematów, a co ma zrobić
    biedny serwisant. Właściwie chyba nie jest możliwe zdobycie schematu legalną
    drogą...

    Emil

  • 4. Data: 2002-08-31 08:16:49
    Od: "mosciak" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    zrobić
    > biedny serwisant. Właściwie chyba nie jest możliwe zdobycie schematu

    jesli chcesz/musisz byc nielegalny to nie oglaszaj tego na aukcji....

    mosciak