    From: Dany <a...@m...orkafilm.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo do oprogramowania.
    Date: Sun, 18 Jun 2006 08:26:05 +0000 (UTC)

    Witam!

    Pracowałem przez okres 2 lat na etat w firmie, w której
    początkowo byłem serwiantem. W międzyczasie pisałem także
    oprogramowanie bazodanowe dla tejże firmy. Przez okres tych dwóch
    lat dostałem 3 awanse, skończyło się na projektowaniu.
    Oczywiście zakresów obowiązków mi przybywało, jak i ubywało.

    Zaczęłem tworzyć także inne oprogramowanie dla firmy jednak już
    nie sam tylko z innymi kolegami. Kod źródłowy był dostępny
    za pomocą repozytorium cvs. W skrócie polega to na tym, że
    mogłem swoim laptopem pobierać pliki z dowolnego miejsca
    na świecie gdzie miałem dostęp do sieci. Jednak polityka firmy
    zakładała, że ja nie mogę wrzucać plików z nowym kodem na serwer
    tylko wcześniej muszę dać do przetestowania dla kolegi (co
    było słuszne). Jednak to nie dawało żadnych dowodów na to, że
    ja kod tworzyłem czy też poprawiałem kod inncyh kolegów.
    Co prawda miałybyć zapiski z tego kto co zrobił jednak nikt
    tego nie prowadził. Tylko w plikach (przynajkniej ja) robiłem
    komentarze.

    Przyszedł dzień gdy na biurku mojego Prezesa pojawiło
    się wypowiedzenie.

    Pytanie jest następujące:
    czy ja jako autor oprogramowania bazodanowego (tego pierwszego
    projektu, którego sworzyłem sam) mam jakiekolwiek prawa? Jeśli tak
    to jakie, co mogę a czego nie?

    Czy jako współ autor drugiego projektu do rozwoju, którego się
    tylko przyczyniłem także mam jakieś prawa czy mogę zabrać swoje kody
    źródłowe, czy mogę zabrać cały kod projektu jak współautor lecz nie
    czerpać z tego żadnych korzyści materialnych?

    Co mówi tutaj o tym własność intelektualna?

    Za wszelkie wypowiedzi dziękuję i pozdrawiam.