  • 1. Data: 2005-07-22 15:45:07
    Temat: Prawo budowlane a ocieplanie budynku
    Od: "Marek" <n...@o...pl>

    Trzy lata temu ocieplałem jedną stronę domu (wymiary w przybliżeniu: wysokośc
    4m, szerokość 15m). Dowiedziałem się, że mimo iż na własnym podwórku powinienem
    to zgłosić. Moja ulica należy do tzw. zabytkowych (nie ma żadnych zabytków, ale
    w urzędzie miasta tak twierdzą).Rok temu sprowadził się okropny sąsiad, który
    wszystkich wokoło kabluje. Obawiam się, że może doczepić się również do tego.
    Co mam zrobić aby zalegalizować te ocieplenie ? Jakie koszty ? Co ewentualnie
    mi grozi w razie donosu ze strony sąsiada ?

  • 2. Data: 2005-07-22 20:42:59
    Temat: Re: Prawo budowlane a ocieplanie budynku
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co mam zrobić aby zalegalizować te ocieplenie ? Jakie koszty ? Co
    > ewentualnie
    > mi grozi w razie donosu ze strony sąsiada ?

    Dz.U.2003.207.2016 (U) Prawo budowlane.

    art. 29

    2. Pozwolenia na budowę nie wymaga wykonywanie robót budowlanych
    polegających na:

    4) dociepleniu:

    a) ścian budynków o wysokości do 12 m,

  • 3. Data: 2005-07-22 23:28:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    Ale to zabytek. Wymaga zgody konserwatora. Teraz przyznawanie się do
    tego nie ma większego sensu, bo przecież już się stało. Jakaś fajna
    modlitwa i tyle. Sąsiad przyszedł rok temu i może nie będzie wiedział,
    jak to wyglądało wcześniej.

  • 4. Data: 2005-07-23 05:24:29
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

> [...]
    > tego nie ma większego sensu, bo przecież już się stało. Jakaś fajna
    > modlitwa i tyle. Sąsiad przyszedł rok temu i może nie będzie wiedział,

    Dokładnie sprawdz co jest wpisane do tego rejestru zabytków.
    W Warszawie jest takie osiedle nazywa się KOŁO, jest wpisane do rejestru
    zabytków ale nie budynki tylko zabudowa czyli innymi słowy remontować
    budynki możesz byle byś ich tylko nie przestawiał.
    Być może w twoim przypadku jest tak samo :-)

  • 5. Data: 2005-07-23 08:16:48
    Od: "Marek" <n...@o...pl>

> [...]

    > budynki możesz byle byś ich tylko nie przestawiał.
    > Być może w twoim przypadku jest tak samo :-)

    Sprawdzę dokładnie i się odezwę. Z tego co wiem, to ulica jest zabytkowa. Ja
    robiłem jednak ocieplenie od strony podwórka. Nie wiem czy to coś zmienia.

    Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

  • 6. Data: 2005-07-23 08:19:42
    Od: n...@o...pl

    > Dz.U.2003.207.2016 (U) Prawo budowlane.
    >
    > art. 29
    >
    > 2. Pozwolenia na budowę nie wymaga wykonywanie robót budowlanych
> [...]

    Nie wymaga pozwolenia na budowę a czy wymaga zgłoszenia ? jeśli nie było
    zgłoszenia jakie mogą być konsekwencje ?

  • 7. Data: 2005-07-23 08:42:04
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]Moja ulica należy do tzw. zabytkowych (nie ma żadnych zabytków, ale
    > w urzędzie miasta tak twierdzą).Rok temu sprowadził się okropny sąsiad,
    który
    > wszystkich wokoło kabluje. [...]

    Co do prawa budowlanego to juz ci napisali
    Ja ci napisze co do sasiada
    Jak nie chcesz miec jakichkolwiek z nim problemow na przyszlosc to znajdz mu
    zajecie ....
    zakabluj go anonimowo wszedzie gdzie tylko mozesz to bedzie mial co robic

    Jak ktos jest takim gnojem to najlepiej jest zwalczac go jego wlasnymi
    metodami.

    TB

  • 8. Data: 2005-07-24 10:13:11
    Od: "Marek" <n...@o...pl>

> [...]
    > zakabluj go anonimowo wszedzie gdzie tylko mozesz to bedzie mial co robic
    >
    > Jak ktos jest takim gnojem to najlepiej jest zwalczac go jego wlasnymi

    Niestety nie zamierzam się zniżać do jego poziomu, gardzę takimi ludźmi jak on.
    Czy jest jakiś okres, kiedy takie ocieplenie się przedawni i sprawa może już
    być nieaktualna ?

    Pozdrawiam
    Marek