    From: Parasol <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo bedacego w Sieci Supermarketow
    Date: Mon, 04 Oct 2004 15:38:59 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@bdx190.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szanowni Panstwo,

    Jestem wlascicielem sklepu nalezacego do sieci supermarketow na zasadach
    franchisingu. Jak to w sieci, od poczatku trzeba spelniac pewne
    wymagania, ktora
    narzuca siec. Na poczatku dotyczylo to lokalu, pracownikow, obecnie
    sprzedawanych towarow, terminow i innych.

    Od pewnego czasu siec robi wszystko, by uzaleznic mnie od kupowania od nich
    towarow, ktore naleza do grupy kosztow. Sa to przede wszystkim rozdawane w
    sklepie reklamowki jednorazowe, papier pakowy, torebki do pakowania jak
    tez i
    inne towary eklsploatacyjne np rolki do kas czy wag.

    Do niedawna sam (moi ludzie) bylem odpowiedzialny za wybieranie najtanszych
    dostawcow opakowan i materialow eksploatacyjnych i sieci to nie
    interesowalo.
    Niestety, ostatnio siec wywiera na mnie coraz wieksze naciski, bym kupwal od
    nich nawet pod grozba kar. Wczesniej byly zachety teraz sa kary pieniezne.

    Mam pytanie do Panstwa, przede wszystkim do czytajacych posta prawnikow oraz
    bedacych na bierzaco z ustawami - czy takie zachowania sieci sa zgodne z
    prawem?
    Czy czyms takim moglby zajac sie Rzecznik Ochrony Praw Konsumenta? Czy moge
    kategorycznie odmowic zakupu kosztow u sieci bez placenia kar?

    Z gory dziekuje za pomoc
    pozdrawiam
    parasol