  • 1. Data: 2003-01-19 21:52:46
    Temat: Prawo autorskie a majątek odrębny
    Od: "Andrew" <a...@N...gazeta.pl>

    Dochody uzyskane z praw autorskich stanowią majątek odrębny. To wiem.

    Część wynagrodzenia (pracownik naukowy) otrzymuję z tytułu praw autorskich
    (to ta część, przy której mam 50% kosztów uzyskania przychodu). W małżeństwie
    pieniądze nie są wydawane na wyodrębniony cel. Czy przy podziale majątku,
    proporcjonalna do tej części wynagrodzenia część wytworzonego majątku
    będzie/może być potraktowana jako majątek odrębny? Czy też wejdzie w skład
    majątku dorobkowego? Jak to w praktyce wygląda?

  • 2. Data: 2003-01-20 07:54:54
    Temat: Re: Prawo autorskie a majątek odrębny
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2003 21:52:46 +0000 (UTC), "Andrew"
    <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    >Dochody uzyskane z praw autorskich stanowią majątek odrębny. To wiem.

    A skad to wiesz?
    KRO mówi,ze majtek odrebny stanowia prawa autorskie ....
    a nie dochody z tych praw. Dochod z tych praw wchodzi moim zdanim do
    majtku wpsolnego. Taki zapis w ustawie dyktowany jest zapewne natura
    praw autorskich ( majtkowe i osobiste). Natomiast jezeli udzilisz
    licencji to mysle,ze dochody wejsda do majtku wspolnego.
    Oczywsicie pomijam problem intercyzy.
    Pozdrawiam
    ROmek