eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo autorskie. Opracowywania FAQ na podstawie pytań interenautów na forach, grupach itp › Prawo autorskie. Opracowywania FAQ na podstawie pytań interenautów na forach, grupach itp
  • Data: 2011-05-06 06:36:55
    Temat: Prawo autorskie. Opracowywania FAQ na podstawie pytań interenautów na forach, grupach itp
    Od: "LeoJohnson" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Chcę zrobić coś takiego, ale nie wiem czy to jest legalne:
    Chcę stworzyć stronę (ale może być też poradnik książkowy), gdzie będą
    porady o danej rzeczy, branży. Np o komputerach. Planuję formę podobną do
    FAQ. Pytania - odpowiedzi. Pytania i odpowiedzi tworzę ja sam. Odpowiedzi
    będą moimi własnymi wypowiedziami - nie zamierzam tutaj kożystać z czyjegoś
    wkładu bezpośrednio. Ale pośrednio tak. O tym za chwilę. A pytania chciałbym
    czerpać np z grup dyskusyjnych albo forum. Szukam o co ludzie pytają i
    wrzucam to do faq. Oczywiście Skoro mam odpowiadać na konkretne pytanie, to
    przeczytam też odpowiedzi na owo pytanie na damym forum czy grupie
    dyskusyjnej. Jezeli coś tam rozwiążą - jakiś problem, to nie będę wymyślał
    koła od nowa, tylko OPRACUJĘ na podstawie tego co znalazłem. Wiedzę
    posiadam - będzie to autentyczne opracowanie, a nie zmienianie zdać z słowa
    "oraz" na "również".

    Czyli podumowując:
    -przeglądam forum o co ludzie pytają
    -jak znajde jakieś fajne pytanie - wrucam pytanie do faq. nie koniecznie w
    identycznej formię - czasem może cos uogólnie itp.
    -szukam informacji o tym o co pytają. Zaczynam od odpowiedzi na owym forum.
    -na podstawie ww i mojej wiedzy i innych źródeł odpowiadam na pytanie

    Moje pytania:
    -czy to legalne
    -czy musze podawać źródło inspiracji pytania
    -jw, ale dla odpowiedzi
    -czy ponieważ większość pytań w moim faq będzie jakoś wzięta z forum, to czy
    to ciągle podchodzi pod twórczość/opracowanie.
    -czy moge na tym zarabiać - na tym Faq. Pośrednio(reklamy) lub bezpośrednio.
    -czy mogę kożystać z forum nie polskich a czy wtedy się sytuacja komplikuje
    (czy trzeba używać ich przepisów prawa autorskiego a czy wystarczy polskie).
    Całość będzie stała na poskich serwerach, ew sprzedaż papierowa też tylko w
    Polsce.

    Pozdrawiam:)