  • 1. Data: 2002-09-02 12:12:58
    Temat: Prawo a publikacja
    Od: "Luco" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    Interesują mnie przepisy prawne dotyczące wydawania książek. Jestem w
    trakcie tworzenia pewnego projektu (vademecum motoryzacyjne), który
    chciałbym później wydać i nurtuje mnie, czy treść musi być w jakikolwiek
    sposób przez kogoś zatwierdzona. Chociaż czasy cenzury minęły:)), to w
    stopce każdej właściwie takiej publikacji zamieszczona jest pozycja
    redaktora, więc chciałem się dowiedzieć czy jest on do czegokolwiek
    wymagany, np. czy drukarnia zgodzi się wydrukować pismo nie zatwierdzone
    przez redaktora. Osobiście wydaje mi się to mało sensowne, ale dostałem
    odgórny nakaz dowiedzieć się jak to działa, więc pytam:)
    z góry dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2002-09-02 12:26:15
    Temat: Re: Prawo a publikacja
    Od: "Malisz" <m...@s...interesik.pl>

    Użytkownik "Luco" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez redaktora. Osobiście wydaje mi się to mało sensowne, ale dostałem
    > odgórny nakaz dowiedzieć się jak to działa, więc pytam:)

    Redaktor, szczególnie techniczny, potrzebny jest Ci, aby zadbać o
    integralność dzieła.
    W Twoim wypadku, dla mało znanego autora bardziej troszczyłbym się o
    recenzenta-experta. Zadaj to pytanie na pl.comp.dtp, tam temat jest bardziej
    codziennością, niż tutaj.

    -- malisz --

  • 3. Data: 2002-09-02 12:47:25
    Od: "Remek" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Malisz" <m...@s...interesik.pl> napisał w
    wiadomości news:akvlfh$h1b$1@druid.ceti.com.pl...
    > Użytkownik "Luco" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Musisz zorientować sie jakie sa wymagania ze strony oficyny wydawniczej w
    ktorej chcesz to publikowac. Zobacz np.
    http://akson.sgh.waw.pl/wydawnictwa/info.htm . A jezeli na powielaczu, to
    nie wiem ... ;P
    Rem

  • 4. Data: 2002-09-02 22:24:09
    Od: Vefour <v...@p...pl>

    Luco wrote:
> [...]
    > przez redaktora. Osobiście wydaje mi się to mało sensowne, ale dostałem
    > odgórny nakaz dowiedzieć się jak to działa, więc pytam:)

    Z punktu widzenia prawnego nikt nic nie musi zatwierdzac, prawa
    autorskie nabywasz przez sam fakt stworzenia utworu

    mm

  • 5. Data: 2002-09-03 13:42:19
    Od: "Andrzej A. Mroczek" <a...@m...com.pl>

    --
    MROCZEK sc., http://www.mroczek.com.pl
    MROCZEK IT http://www.mit.pl
> [...]
    > przez redaktora. Osobiście wydaje mi się to mało sensowne, ale dostałem
    > odgórny nakaz dowiedzieć się jak to działa, więc pytam:)

    Czasy pozwoleń na publikacje na szczęście mamy już za sobą -
    drukarnia Ci wydrukuje książkę gdy jej za druk i oprawę zapłacisz. Ot i
    wszystko
    A potem zaczną się przysłowiowe schody ze sprzedażą. Bo hurtownie
    biorą książki w komis i tak samo księgarnie od hurtowni - płacą gdy
    sprzedadzą a to trwa.
    Wydałem właśnie "Książkę o fotografowaniu" - dla fotoamatorów, więc
    moja wiedza nie jest teoretyczna lecz nabyta z praktyki.
    Możesz ją zresztą zobaczyć na moich stronach www.
    Ale nie łam się i nie pytaj o zgodę bo nie trzeba. Aby książka miała VAT = 0
    musisz uzyskać z numer ISBN - ale to też dostaniesz gdy zgłosisz się
    do Biura Numerów - jest w Bibliotece Narodowej w Warszawie i można sprawę
    załatwić korespondencyjnie. Dali mi 10 numerów, niedługo będę dawał 2
    wydanie
    "Książki o fotografowaniu" - będzie trochę zmian więc pójdzie pod innym
    numerem ISBN
    Powodzenia
    Andrzej A. Mroczek