  • 1. Data: 2004-01-04 19:05:32
    Temat: Prawo Pracy a zakaz konkurencji
    Od: "Adam" <z...@i...com>

    Witam,

    Wskutek zlozenia przeze mnie wypowiedzenia, z zachowanie 3-miesiecznego
    okresu wypowiedzenia, moj stosunek pracy wygasl z dniem 31-go grudnia.
    W czasie trwania pracy "wymyslilem', ze wzgledu na duza fluktuacje kadr
    umowe. Umowa ta dotyczyla szkolen, ktore pracodawca zobowiazal sie
    finansowac pracownikom, w czasie trwania stsounku pracy. Pracownik
    zobowiazany byl do swiadczenia pracy w okresie 3 lat od ostatniego szkolenia
    a w przypadku przejscia do bezposredniej konkurencji pracownik zobowiazal
    sie do zaplaty za wszytskie szkolenia.
    Mam w zwiazku z tym pytanie, czy taka umowe mozna traktowac jak umowe o
    zakazie konkurencji? Wydaje mi sie, ze zapis" ... w przypadku podjecia pracy
    w konkurencyjnej firmie" (i tu byla podana nazwa) daje mi mozliwosc podjecia
    takiej pracy.
    Z tego, co przeczytalem, wydaje mi sie, ze wlasciwa umowa o zakazie
    konkurencji powinna miedzy innym zawierac wysokosc odszkodowania placonego
    bylemu pracownikowi po usaniu stosunku pracy.

    Prosze o pomoc

    Pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2004-01-04 22:47:29
    Temat: Re: Prawo Pracy a zakaz konkurencji
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Adam" <z...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
    pracy
    > w konkurencyjnej firmie" (i tu byla podana nazwa) daje mi mozliwosc

    Nie jest to umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy, która
    musi określać odszkodowanie wypłacane przez pracodawcę.
    Opisana sprawa dotyczy podnoszenia kwalifikacji przez pracowników, może
    pomoże zapoznanie się z rozp. MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993 r. w sprawie
    zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia
    ogólnego dorosłych.
    Na marginesie: wywiązywanie się z zawartych umów obowiązuje zarówno
    pracodawcę, jak i pracownika.

    wa

  • 3. Data: 2004-01-05 10:52:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Adam wrote:
    [...]
    >+ Z tego, co przeczytalem, wydaje mi sie, ze wlasciwa umowa o zakazie
    >+ konkurencji powinna miedzy innym zawierac wysokosc odszkodowania placonego
    >+ bylemu pracownikowi po usaniu stosunku pracy.

    Jest gdzieś przepis że umowa bez takiego zapisu jest z mocy prawa
    nieważna ? Czy może jest przepis wręcz przeciwny: że w razie
    nieodstąpienia od umowy przez pracodawcę wiadomo ile ma płacić
    w formie odszkodowania ? ;)
    A tak BTW - zgadzam się że to jest o "zwrot nakładów" a nie
    "zakaz konkurencji".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-05 19:14:06
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Adam w wiadomości <bt9ntr$qus$1@korweta.task.gda.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Z tego, co przeczytalem, wydaje mi sie, ze wlasciwa umowa o zakazie
    > konkurencji powinna miedzy innym zawierac wysokosc odszkodowania placonego
    > bylemu pracownikowi po usaniu stosunku pracy.

    Umowa o zakazie konkurencji musi m.in. wprost zakazywać wykonywania
    pracy dla innej firmy "z branży", określać termin jej obowiązywania oraz
    wysokość odszkodowania płaconego przez pracodawcę - jeśli ma obowiązywać
    po ustaniu poprzedniego stosunku pracy. Z treści Twej umowy jasno
    wynika, że w razie przejścia do konkurencji (ale czy w umowie napisano
    jak ocenić co jest konkurencją?) musisz liczyć się ze zwrotem nakładów
    na szkolenie.
    Skądinąd ważność takiej klauzuli jest do podważenia przed sądem pracy.

    --
    Olgierd
    "O ile oskarżenia przynoszą korzyść republice, to oszczerstwa przynoszą

  • 5. Data: 2004-01-05 19:48:44
    Od: "Adam" <z...@i...com>

    Dziekuje za odpowiedzi :-)

    A w nawiazaniu do rozp. MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993 r. w sprawie
    zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia
    ogólnego dorosłych, czy mozna uwazac, ze zwrot "nakladow" poniesionych przez
    pracodawce jest niewazny i nie jestem zobowiazany do zwrotu ww. kosztow?