  • 1. Data: 2004-11-24 10:38:23
    Temat: Prawo Mieszkaniowe??
    Od: "Torens" <t...@o...pl>

    Jest taka sytuacja żona jest zameldowana w mieszkaniu własnościowym wraz z
    córka, która jest nieletnia, a mieszka gdzie indziej. I czy jest możliwość
    jej wymeldowania??

    Pokłóciła się ze swoimi rodzicami i nie mieszka już tam a dzisiaj przyszło
    zawiadomienie o wszczęciu postępowania z Urzędu miejskiego o wymeldowanie.

    Jak to jest w przepisach czy można ja wymeldować czy nie??

    Zameldowana jest tam tez Córka, która ma 9 lat.

    Jak się można tłumaczyć, aby nie mogli jej wymeldować??

    Jeżeli ja wymeldują to nie będzie miała stałego meldunku ani żona ani córka.
    Jak to jest w przepisach przecież do szkoły trzeba podać adres gdzie dziecko
    mieszka.

    Może ktoś cos poradzi co teraz robić ??

  • 2. Data: 2004-11-24 12:26:36
    Temat: Re: Prawo Mieszkaniowe??
    Od: " demagogia" <d...@N...gazeta.pl>

    Torens <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak to jest w przepisach przecież do szkoły trzeba podać adres gdzie dziecko

    Zameldowanie jest czynnością administracyjną. Obecnie kładzie się nacisk na
    meldunki zgodne ze stanem faktycznym, ale o egzekwowaniu przepisów
    meldunkowych rzadko słychać.
    Wymeldowanie kogoś z lokalu jest zajęciem rozłożonym na czas dłuższy, jeżeli
    ta osoba nie chce wymeldować się sama. Przykład: lokatora nie było w
    mieszkaniu od kilku lat, nikt nie wiedział gdzie aktualnie przebywa; sprawa o
    wymeldowanie ciągnęła się ponad rok. Lokatorka "wystawiła" męża za drzwi,
    wyniosła na podwórko jego rzeczy, potem przez bodaj pół roku nie wpuszczała
    męża za próg. Od kilku miesięcy stara się kobieta wymeldować męża. W tym samym
    czasie założyła sprawę rozwodową i szybciej będzie rozwódką (on nie chce
    rozwodu, mają dwoje kilkuletnich dzieci) niż uda się jej wymeldować męża.

  • 3. Data: 2004-11-24 12:32:10
    Od: " demagogia" <d...@N...gazeta.pl>

    A tak właściwie, to nie rozumię: czyją własnością jest mieszkanie, jaki to
    rodzaj własności i czy żona z córką mieszkała (do kiedy) w tym lokalu? Kto
    wnioskował o wymeldowanie tych osób?

  • 4. Data: 2004-11-24 12:53:49
    Od: "Torens" <t...@o...pl>

    Użytkownik " demagogia" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >A tak właściwie, to nie rozumię: czyją własnością jest mieszkanie, jaki to
    > rodzaj własności i czy żona z córką mieszkała (do kiedy) w tym lokalu? Kto
    > wnioskował o wymeldowanie tych osób?

    Mieszkanie wlasnosciowe. Nie wiem jaki rodzaj wlasnosci. Zona z corka maja
    tam meldunek staly ( pobyt staly ) .
    A wnioskowala jej matka i ojciec bo oni sa wlascicielami lokalu.

  • 5. Data: 2004-11-24 20:04:11
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Torens" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to jest w przepisach przecież do szkoły trzeba podać adres gdzie
    dziecko
    > mieszka.

    No to podajcie adres gdzie dziecko MIESZKA - przeciez nie mieszka tam gdzie
    jest zameldowane. Po co sie kurczowo trzymac meldunku tam? Zameldowanie to
    czynnosc administracyjna potwierdzajacy fakt przebywania w danym mieszkaniu.
    Skoro zona z corką tam nie mieszka to nie powinna byc tam zameldowana - idac
    dalej tym tropem łamie prawo nie będąc zameldowana w miejscu zamieszkania.
    Zmienic meldunek aby zgadzal sie ze stanem faktycznym i po sprawie

    HaNkA