    From: "Nicki" <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawa małego pacjenta
    Date: Sat, 24 May 2003 08:45:17 +0200

    Czy ktoś mógłby podać mi kilka artykułów, na które mogłabym się powołać, gdy
    znowu lekarz będzie mnie próbował wyrzucić z gabinetu zabiegowego ??

    Mam 3,5 letniego synka, który z racji swojej ruchliwości jest dość częstym
    gościem ambulatoriów (3 x wyciągane "ciało obce" z oka, jedno szycie, kilka
    drobniejszych urazów). Do tej pory nie było problemu z moją obecnością -
    wydawało mi się, że ponieważ jestem opanowana, personel nawet dość chętnie
    korzystał z mojej pomocy w przytrzymywaniu małego pacjenta. Aż do wczoraj,
    kiedy doszło do niemiłej wymiany zdań między mną a okulistką, która miała
    usunąć ziarenko piasku z gałki ocznej mego synka. Od razu kazała mi wyjść.
    Na jej argumenty ("wszystkie matki tak robią" i "tak będzie lepiej dla
    dziecka") miałam tylko jeden - "mam prawo tu być". Ale czułabym się pewniej,
    gdybym wiedziała, jakie przepisy dają mi takie prawo. Tym bardziej, że w
    pewnym momencie "pani doktor" próbowała wyrzucić już nas oboje, bez
    udzielenia pomocy mojemu dziecku.

    Dzięki za wszelkie sugestie

    pozdrawiam

    Nika