  • 1. Data: 2003-09-03 16:36:09
    Temat: Prawa i obowiazki wynajmujacego...
    Od: Frd <p...@N...go2.pl>

    Witam Szanownych grupowiczow

    Mam kilka pytan odnosnie tego, jakie konkretnie sa obowiazki
    wynajmujacego mieszkanie. Jestem wlascicielem malego mieszkanka, a moje
    pytania sa nastepujace:

    1. Czy w zwiazku z tym, ze jestem na utrzymaniu mojego ojca moje
    ewentualne dochody powinny byc doliczone do jego dochodow, czy tez ja
    powinienem zaplacic od nich podatek?

    2. Czy po podpisaniu umowy z najemca musze go zameldowac w moim mieszkaniu?

    3. Jaki jest minimalny okres, na jaki moze byc podpisana umowa? Czy
    umowe na czas okreslony mozna wypowiedziec przed czasem i jakie sa
    ewentualne ograniczenia jesli chodzi o to wypowiedzenie? (tzn. kiedy
    najemca moze miec prawo do nie opuszczania mojego mieszkania, podczas
    gdy ja chce zeby je opuscil)

    4. Czy w przypadku podpisania umowy, w ktorej zobowiazuje sie wynajac
    mieszkanie nieodplatnie, jedynie w zamian za dbanie o nie i terminowe
    placenie rachunkow zobowiazany jestem zaplacic jakis podatek...?
    Slyszalem gdzies, ze nawet w przypadku nie pobierania oplat cos musze
    placic....

    5. Czy w przypadku podpisania umowy, o ktorej mowa w punkcie 4 najemca
    ma dalej takie same prawa jak w przypadku podpisania umowy w ktorej
    zobowiazany jest placic za wynajem?

    6. Czy umowa miedzy stronami musi byc koniecznie zarejestrowana? Inaczej
    mowiac, czy moge wynajac mieszkanie rezygnujac z praw wynajmujacego, a
    najemca moze sie na to zgodzic rezygnujac z praw najemcy... a wszelkie
    ustalenia odnosnie najmu bylyby ustalane tylko i wylacznie miedzy nami i
    nie bylyby regulowane przez kodeks...