  • 1. Data: 2007-07-12 13:54:14
    Temat: Prawa autorskie bezpłatnych przewodników
    Od: ngc <####p...@g...com.###>

    Dobry dzień

    Dostałem w swoje łapska opisy tras rowerowych w Drawsku Pomorskim -
    chciałem je "przepisać" na stronę rowerową, w celach niezarobkowych,
    wyłąącznie dla informacji turystycznej, oczywiśce z podaniem źródła i
    autorów tekstów.
    Jak wygląda sprawa jeśli dwa z trzech bezpłatnych "przewodników" nie
    mają żadnej wzmianki o zastrzeżeniu praw autorskich ?
    --
    ngc
    http://rowerowy.szczecin.pl

  • 2. Data: 2007-07-12 14:21:32
    Temat: Re: Prawa autorskie bezpłatnych przewodników
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 Jul 2007 15:54:14 +0200, ngc napisał(a):

    > Jak wygląda sprawa jeśli dwa z trzech bezpłatnych "przewodników" nie
    > mają żadnej wzmianki o zastrzeżeniu praw autorskich ?

    Zastrzeżenie praw autorskich nie jest już wymagane - i tak są
    nimi objęte więc potrzebujesz zgodę autorów lub właścicieli
    praw majątkowych do tych opisów (tekst może być własnością
    tego kto zlecił jego napisanie a nie tylko autora).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 3. Data: 2007-07-12 14:28:50
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "ngc" <####p...@g...com.###> wrote in message
> [...]
    > Jak wygląda sprawa jeśli dwa z trzech bezpłatnych "przewodników" nie
    > mają żadnej wzmianki o zastrzeżeniu praw autorskich ?

    Wcale nie musza mieć wzmianki. Są zastrzeżone z definicji.
    Nie możesz ich przepisać. Musisz mieć zgodę.

  • 4. Data: 2007-07-12 14:32:47
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    ngc napisał(a):
> [...]

    > Jak wygląda sprawa jeśli dwa z trzech bezpłatnych "przewodników" nie
    > mają żadnej wzmianki o zastrzeżeniu praw autorskich ?

    To bez znaczenia. Ochrona utworu nie wymaga żadnych zastrzeżeń, (c) czy
    innych formalności.

    R.