    From: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawa autorskie a prawa do wizerunku
    Date: Mon, 29 Oct 2007 15:26:32 +0100

    Witam!

    Chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej o prawnym postrzeganiu sytuacji,
    w której zrobię komuś zdjęcie (za jego zgodą) i umieszczę je w
    Internecie (bez jego zgody).

    1. Czy takie zdjęcie jest dziełem twórczym i jako takie podlega ochronie
    praw autorskich?
    2. Kiedy jest dozwolone opublikowanie takiego zdjęcia? Kiedy jest to
    osoba publiczna? Czy jeśli to są zdjęcia z jakiegoś spektaklu, to jest
    wymagana zgoda artysty?
    3. Kiedy dana osoba ma prawo żądać usunięcia tych zdjęć? Co w sytuacji,
    gdy całkowite usunięcie nie jest już możliwe (np. wskutek wysłania
    zdjęcia na grupy dyskusyjne)?
    4. Czy osoba fotografowana ma jakieś prawa do tego zdjęcia? Czy może je
    dowolnie rozpowszechniać, jeśli zachowa informacje o autorze?
    5. Czy dana osoba może umieścić to zdjęcie jako np. awatar na jakimś
    forum? Kiedy mam prawo żądać usunięcia tego zdjęcia?
    6. Czy w sytuacji, gdy ja umieszczę zdjęcie w Internecie bez zgody
    fotografowanej osoby, a ona rozpowszechni to zdjęcie bez mojej zgody -
    oboje naruszyliśmy prawo?

    Pozdrawiam, argothiel