  • Data: 2013-04-08 08:54:29
    Temat: Prawa autorskie.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Producent nie mógł sobie poradzić ze swoim urządzeniem niespełniającym norm
    i poprosił o pomoc dystrybutora, czyli moją firmę.
    Zaprojektowałem mały układ elektroniczny jako dodatkowy fragment urządzenia,
    wykonałem kilka prototypów, następnie przeprowadziłem badania i pomiary
    urządzenia z tym nowym układem. Ostatecznie poinformowałem producenta że mam
    rozwiązanie. Wysłałem mu wyniki pomiarów oraz schemat z wartościami
    elementów oraz wzór przykładowej płytki. Przyjął je i zastosował w
    produkcji. Po jakimś czasie zaczął stosować to rozwiązanie w kolejnych
    swoich produkowanych modelach których my także byliśmy dystrybutorami.
    Kiedyś podczas rozmowy handlowej powiedzieliśmy producentowu, że nie życzymy
    sobie aby stosował ten układ w innych modelach którymi akurat my nie byliśmy
    zainteresowani a który sprzedawał innym dystrybutorom. Zgodził się, ale to
    była tylko rozmowa. Minął jakiś czas, producent zaczął w kulki lecieć (inne
    powody) aż doszło do tego że nie przedłużył z nami umowy na dalszą
    dystrybucję. Okazało się że znalazł sobie już wcześniej nastęnego
    dystrybutora i się z nim wcześniej już dogadał, tylko czekał na wygaśnięcie
    naszej umowy. No i co się okazało? Produkuje i dostarcza nowemu
    dystrybutorowi a teraz już wszystkim pozostałym urządzenia z naszym układem.

    Zaznaczam, że nikt poza mną, nie posiada dokumentacji projektowej oraz kilku
    różnych wykonanych prototypów i wyników badań. Producent dostał tylko w
    mailu schemat w JPG, wzór przykładowej płytki oraz wykresy z urządzenia
    pomiarowego.
    Czy jest jakaś szansa na dochodzenie praw autorskich?

    Marek