  • 1. Data: 2004-09-30 07:46:42
    Temat: Praca za granica
    Od: "abiturient" <a...@e...it>

    Jest malutka firma budowlana roboty remontowe, jest to ryczalt w tej chwili.
    Chcialbym zatrudnic pracownikow i wysylac ich za granice do pracy po
    podpisaniu
    kontraktu z firma we Francji lub we Wloszech. Wiem ze bede musial miec NIP
    Euro (pl z przodu) ale jednoczesnie musze przejsc na VAT. I tu jest pytanie,
    ponoc nie
    mozna zrezygnowac z Vatu przez 3 lata, a jesli kontrakt nie dojdzie do
    skutku to mimo
    tego ze bylem na ryczalcie poprzednio, to teraz bede musial jeszcze byc
    Vatowcem przez 3 lata???...to nie bedzie oplacalne dla mnie,bede musial
    podniesc koszt swoich uslug o VAT.
    Jakie jeszcze dodatkowe czynnosci musze wykonac aby moc ewentualnie
    zatrudniac ludzi? Chodzi mi
    rowniez o ubezpieczenia pracownikow na wypadek wyrzadzenia szkod na
    wyjezdzie, oraz ich ubezpieczenia n/w. Co jeszcze musze wiedziec???

    Jakie moze byc ryzyko??? Pomijajac oczywiscie wiarygodnosc kontrachenta.
    Bede wdzieczny za wszystkie porady zwiazane z tematem ktore moga mnie
    ustrzec przed popelnieniem bledow.

    --
    Abiturient

  • 2. Data: 2004-09-30 07:58:53
    Temat: Re: Praca za granica
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "abiturient" <a...@e...it> napisał w wiadomości
    > Vatowcem przez 3 lata???...to nie bedzie oplacalne dla mnie,bede musial
    > podniesc koszt swoich uslug o VAT.

    Jeżeli sam VAT jest dla ciebie problemem to ja bym sobie dał spokój z
    szukaniem pracy za granicą.

    vertret

  • 3. Data: 2004-10-04 14:39:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Sep 2004, abiturient wrote:

    >+ Jest malutka firma budowlana roboty remontowe, jest to ryczalt w tej chwili.
    [...]
    >+ Euro (pl z przodu) ale jednoczesnie musze przejsc na VAT.
    >+ I tu jest pytanie, ponoc nie
    >+ mozna zrezygnowac z Vatu przez 3 lata

    Ponoć. Tak mam w moim egzemplarzu ustawy :)

    [...]
    >+ tego ze bylem na ryczalcie poprzednio, to teraz bede musial jeszcze byc
    >+ Vatowcem przez 3 lata???

    ..jesteś pewien że WIESZ że ryczałt i VAT to dwie RÓŻNE i NIEZALEŻNE
    od siebie sprawy ??

    >+...to nie bedzie oplacalne dla mnie,bede musial
    >+ podniesc koszt swoich uslug o VAT.

    Usług tak. Nie wnikam w towary i materiały bo tu wręcz przeciwnie...

    pozdrowienia, Gotfryd