  • 1. Data: 2006-09-12 14:42:41
    Temat: Praca w UK
    Od: "Piotr" <e...@p...onet.pl>

    witam,

    2 lata temu, bezposrednio po przystapieniu PL do EU pracowalem w UK. Pracowalem
    na budowie, nie wiedzialem jak to wszystko tam wyglada, nie wiedzialem nic o
    INSURANCE NUMBER. Cos mi tam wpisali i na to pracowalem, ale dane byly moje.

    Otrzymywalem czeki, wyplacalem je, itd...

    Nie bylem w tym domu gdzie mieszkalem przez 2 lata, ostatnio pojechalem tam na
    chwile, a tam w skrzynce zaleglosci podatkowe...

    Pisma, zebym sie rozliczyl, itd. + kara za nierozliczenie w terminie.

    Moje pytanie brzmi: co powinienem teraz zrobic? Wyglada na to, ze pracowalem
    nielegalnie, nei moj insurance number, ale pieniadze pobieralem.

    Gdzie moglbym sie zglosic i wyjasnic sprawe, itd... (w Polsce !), dzieki za
    odpowiedzi!

    Piotrek

  • 2. Data: 2006-09-12 14:55:45
    Temat: Re: Praca w UK
    Od: e...@p...onet.pl

    [...]

    jeszcze jedno...

    gdybym nie zrobil nic, czy mozna mnie sciagac z UK gdy jestem w polsce?

    I jeszcze jedno... podatki placilem, ale inny insurance number (swojego nie mam
    do dzis)... i papiery na to wszystko mam.

  • 3. Data: 2006-09-12 16:08:55
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    Chlopie - obudz sie! Czy pracowales jako self-employed, czy jako PAYE?
    Inaczej - czy byles kontraktorem, sole-traderem, czy tez zwyklym employee?

    Jesli podpisales "jakies papiery" (byl juz taki jeden co podpisywal, ale
    tylko po to, aby...), to moze byla to zwykla umowa o prace? Samozatrudniony
    ma malo - ale jednak - obowiazkow w UK - warto sie z nich teraz wywiazac,
    zwlaszcza, ze nawet kary nie sa za wysokie...

  • 4. Data: 2006-09-13 14:55:52
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > ma malo - ale jednak - obowiazkow w UK - warto sie z nich teraz wywiazac,
    > zwlaszcza, ze nawet kary nie sa za wysokie...

    Bylem SelfEmployed, Subcontractior.

    Ale wciaz pozostaje sprawa niemojego Insurance No... dalej go nie posiadam!