  • 11. Data: 2009-02-08 09:25:50
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > 2% to jest stawka podatku od czynności cywilno-prawnych, i jak
    > wspomniałem - dotyczy pożyczkobiorcy,

    A nie obu stron solidarnie?

  • 12. Data: 2009-02-08 14:52:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > A nie obu stron solidarnie?

    juz nie.
    Kiedys bylo solidarnie i od 1000 zl, teraz jest pozyczkoniorca i od 5000

  • 13. Data: 2009-02-09 08:18:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 07 Feb 2009 23:04:50 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Nie martw się z trzech powodów:
    >
    > - podatek od czynności cywilno-prawnej płaci pożyczkobiorca - nie płaci
    > się podatku od pożyczki nieprzekraczającej 5000zł. - nie było odsetek,
    > to i dochodu nie trzeba opodatkowywać.

    A co ze świadczeniami nieodpłatnymi?

  • 14. Data: 2009-02-16 19:01:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2009, wekon wrote:

    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote

    > Dzieki, pozostaje poszukać jeszcze podstawy prawnej.

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Ostatnio zdarzyły się im drobne niedoróbki (nieaktualności), więc
    możesz sprawdzić na http://www.przepisy.gofin.pl/
    Ale ja bym na Liwiuszu poprzestał ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-02-16 19:20:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2009, jureq wrote:

    > A co ze świadczeniami nieodpłatnymi?

    Pogdybam.

    Czy w tym przypadku USowi przysługuje prawo do "urzędowego" określenia
    przychodu?

    1. Podmiot jest "niepowiązany".
    2. KC:
    +++
    Art. 359
    § 1. Odsetki od sumy pieniężnej
    należš się tylko wtedy, gdy to wynika
    ^^^^^^^^^^
    z czynnoœci prawnej albo z ustawy, z orzeczenia sšdu lub z decyzji
    innego właœciwego organu.

    § 2. Jeżeli wysokoœć odsetek nie jest w inny sposób okreœlona, należš
    się odsetki ustawowe.
    ---

    Jeśli umowa jasno określa że się nie należą to IMVHO się nie należą
    (z mocy KC). Nie że wynoszą 0%.

    A prawo do "wyceny umowy" (czyli określenia, że podstawa opodatkowania
    jest INNA niż wartość czynności prawnej określona w umowie) przysługuje
    wyłącznie wobec podmiotów powiązanych - w tym przypadku art.25 UoPDoOF.
    "Normalna" wartość nieodpłatnego świadczenia wynika z faktu, że owo
    świadczenie "powinno" być odpłatne, w przypadku odsetek samo
    "świadczenie" nie jest oczywiste (nie nieodpłatność, lecz w ogóle
    samo "świadczenie" w postaci odsetek, czyli standardowa różnica
    między "nie podlega", "zwolniony" i "0%", tu wyrażona jako "nie
    ma odsetek" a nie "są odsetki 0%").

    Może być?
    Żeby nie było - nie jestem do końca przekonany, bo widzę w powyższym
    hak wobec pewnej mojej tezy z grup :D

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-02-16 19:27:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    A ja polecam http://www.polskieustawy.com/app.php

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-02-16 23:21:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2009, Liwiusz wrote:

    > A ja polecam http://www.polskieustawy.com/app.php

    O, wygląda dobrze, ale skoro o tej porze "myśli"...

    pzdr, Gotfryd