  • 21. Data: 2008-10-09 18:56:24
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Yyy pisze:
    > Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in

    > na podstawie czego?

    podatek od czynności cywilno-prawnych. Jest odpowiednia ustawa.

    > od jakiej kwoty wzwyz oraz

    Od każdej kwoty, z tym że ponieważ podatek zaokrągla się do pełnego
    złotego, jeśli kwota pożyczki nie przekracza 25zł, to po zaokrągleniu
    podatek wyniesie 0zł.

    > przy jakim CZASIE trzymania tej pozyczki (np. 1 dzien tez?)

    Też.

    > - sie juz tak liczy, ze musi byc tak opodatkowane?
    >
    > (zakladamy, ze pieniadze przechodza przez konto bankowe)

    Tym bardziej - pozostaje ślad na wiele lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 22. Data: 2008-10-09 18:56:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych
    > 1000 zł

    Oj, nie. 1000zł limitu dotyczy tylko sprzedaży rzeczy ruchomych. Od
    umów pożyczki limitu dolnego nie ma.

  • 23. Data: 2008-10-09 18:57:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Yyy pisze:
    > witek <w...@g...pl.invalid> wrote in

    > czy mozna prosic o jakis link?

    > czyli ponizej nie ma opodatkowania?
    > a co jesli ktos wplaci np. 10x po 800zl raz kazdego dnia, przez 10 dni?

    Witek się pomylił, każda kwota pożyczki jest opodatkowana, z
    uwzględnieniem zaokrągleń podatku.

    > ale czy mozna mowic o jakiejkolwiek umowie jesli ktos komus wplaca na konto
    > bankowe a na drugi dzien ta osoba (co dostala wczoraj) wplaca te same
    > pieniadze na czyjes inne konto?

    A czemu nie? Jakaś umowa była.

  • 24. Data: 2008-10-09 20:00:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Od każdej kwoty, z tym że ponieważ podatek zaokrągla się do pełnego
    > złotego, jeśli kwota pożyczki nie przekracza 25zł, to po zaokrągleniu
    > podatek wyniesie 0zł.

    ???????????????

    ty liczysz PCC czy opodatkowujesz procent?
    zmienilo sie cos ostatnimi czasy?

  • 25. Data: 2008-10-09 20:08:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > ???????????????
    >
    > ty liczysz PCC czy opodatkowujesz procent?
    > zmienilo sie cos ostatnimi czasy?

    Nie rozumiem pytania.

    Pożyczam 24zł. Podatek PCC wyniesie 2%, czyli 0,48zł. Ponieważ
    zaokrągla się do złotówki, wyniesie 0zł.

    Pożyczam 26zł, podatek wyniesie 0,52zł, czyli po zaokrągleniu 1zł.

  • 26. Data: 2008-10-09 20:09:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Witek się pomylił, każda kwota pożyczki jest opodatkowana, z
    > uwzględnieniem zaokrągleń podatku.

    masz na pół piwa
    drugie pół stawiasz ty.

    Art. 9.
    Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    10) pożyczki udzielane:
    d) na podstawie umowy zawartej między innymi podmiotami niż osoby, o
    których mowa w lit. b i c, jeżeli łączna kwota lub wartość pożyczek
    otrzymanych w okresie kolejnych 3 lat nie przekracza 5 000 zł od jednego
    podmiotu, a od wielu podmiotów łącznie nie więcej niż 25 000 zł,

    troche wieksze limity sa przy I grupie podatkowej.

  • 27. Data: 2008-10-09 20:15:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > otrzymanych w okresie kolejnych 3 lat nie przekracza 5 000 zł od jednego
    > podmiotu, a od wielu podmiotów łącznie nie więcej niż 25 000 zł,

    Czyli ogólna zasada jest taka, że od 5 osób można pożyczyć w ciągu 3
    lat po 5000zł. Dobrze wiedzieć, bo żyłem w przekonaniu, że pożyczka jest
    opodatkowana "od początku".

    W sprawie piw najlepiej chyba będzie zastosować wzajemne potrącenie.
    Dziś wypiję Twoje zdrowie :)

  • 28. Data: 2008-10-10 00:06:27
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Jeśli będzie to sprzedaż lub darowizna, to tak. Ale "tylko" 1%.

    ::) Swoją drogą to gdyby dało się tytuł przeniesienia dało zakwalifikować
    jako obrót związny z działalnością gospodarczą to chyba też można
    zaryzykować 0% VAT -> 0% PCC :)

    pzdr
    olo

  • 29. Data: 2008-10-10 05:43:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"

    > ::) Swoją drogą to gdyby dało się tytuł przeniesienia dało
    > zakwalifikować jako obrót związny z działalnością gospodarczą to chyba
    > też można zaryzykować 0% VAT -> 0% PCC :)

    Sprawa jest skomplikowana, musiałaby być to usługa pośrednictwa
    finansowego. Zbywanie swoich wierzytelności wynikających z wystawionych
    przez siebie faktur pośrednictwem finansowym nie jest i nie podlega pod
    VAT, PCC zatem się należy. Z kolei jeśli ktoś nabywa cudze
    wierzytelności, a następnie dokonuje cesji dalej, to wykonuje usługi
    p.f. i wtedy jest tak jak piszesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz