  • Data: 2006-06-30 21:00:07
    Temat: Pozew (uproszczony) - wezwanie do usunięcia braków
    Od: "Adam G" <d...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W skrócie: klient nie zapłacił za odebrany komputer (faktura przelewowa).
    Przez ponad 3 miesiące mówił, że jutro, a najpóźniej pojutrze zapłaci. Dostał
    ponaglenie, potem ostateczne wezwanie z informacją o drodze sądowej w razie
    niezapłacenia.
    Wreszcie napisałem pozew do sądu. Trochę mi to czasu zajęło, gdyż nie siedzę
    w temacie. Korzystałem z różnych informacji znalezionych w Necie.
    Dostałem z sądu "wezwanie do usunięcia braków formalnych...".

    Nie rozumiem:

    1/ "sprecyzowanie, czy powodem jest Jan Nowak jako osoba fizyczna czy 'FIRMA
    USŁUGOWA'(...)" oraz to samo dla pozwanego.
    Z mojego punktu widzenia jest oczywiste, że firma - jednoosobowa. Wszak w
    punkcie 3.1.1 "Powód i jego adres" napisłem:
    'FIRMA USŁUGOWA' Jan Nowak, adres. Nie wpisałem tylko NIP-u. Tak samo
    napisałem w punkcie 4.1 "Pozwany i jego adres"
    Co napisać?

    2/ "Wzywa się pełnomocnika powoda do wykazania zdolności sądowej powoda oraz
    pozwanego w terminie tygodniowym(...)"
    Ki diabeł? o co chodzi???

    3/ "Wzywa się do wykazania (...) czy i w jakiej formie prawnej powód oraz
    pozwany (...) prowadzili działalność gospodarczą(...)"
    Nie rozumiem. Jeśli nie prowadzi się działalności gospodarczej, to niby jak
    można wystawić Fakturę VAT? To chyba też implikuje odpowiedź na punkt 1/ -
    powód i pozwany to firma a nie osoba. Mam dać Wpis, NIP i Regon? Skąd wziąć
    takowe od pozwanego?

    Bardzo proszę o pomoc.
    Problem o tyle pilny, że nie było mnie w firmie kilka dni, zaś pismo zostało
    odebrane 26.06.2006 - czyli w poniedziałek muszę coś dostarczyć.
    Przy okazji:
    dostarczyć wszystkie materiały, czy wystarczy część, a w możliwie najbliższym
    czasie resztę?

    --

    Pozdrawiam.

    Adam.